Erfaring

Thomas startede sin karriere i 1990 som Creative Director i Grey Aarhus. Seks år senere rykkede han til København i en stilling som Art Director og derefter Creative Director i samme bureau. Thomas hoppede derefter til DDB og kom i 1999 til & Co. / The North Alliance, hvor han i dag er medejer og kreativ direktør.

Motivation

Thomas tilhører den kreative elite i den danske kommunikations- og reklamebranche. Thomas er gennem & Co. en af grundlæggerne af The North Alliance. Det er netop Thomas’ særlige kreative talent for at transformere forretningsplaner og komplekse udfordringer til kreative strategier og prisvindende koncepter, der kendetegner hans profil. Blandt mange andre anerkendelser har disse evner bl.a. medvirket ti, at & Co. har vundet prisen som “Årets Bureau” flere gange og har desuden skabt nogle af de største internationale succeser og anerkendelser for kreativt arbejde herhjemme som f.eks. “The DNA Journey” for momondo eller “Made from Cool” med Christopher Walken for Jack & Jones. Thomas er med til at sætte overliggeren højt i den danske reklamebranche og er en selvskreven profil på The M List 2017.

HVAD ER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SUCCES I 2016?

Min opgave er kort sagt, at sikre at bureauet holder et højt kreativt niveau. Vi faldt i niveau sidste år, og det føles ikke rart. Derfor er jeg super happy over, at vi nu igen ligger i toppen, hvor & Co. SKAL være, og som regel også er. Og nu er hele den kreative afdeling i spil med at lave gode ting, så det ikke længere er nogle få personer der løfter det kreative niveau, men alle.

HVAD HAR VÆRET DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SKUFFELSE I 2016?

Har ikke rigtig nogen professionel skuffelse i 2016. You win some, you lose some.

HVAD ER DIN STØRSTE MARKETINGMÆSSIGE UDFORDRING I 2017?

At løfte det kreative niveau yderligere på stor set alt hvad der kommer ud af bureauet, i tæt samarbejde med min kreative direktør partner Robert Cerkez og alle mine søde og pissedygtige kollegaer.

HVOR FINDER DU DIN FAGLIGE INSPIRATION?

Det gør jeg i hverdagen, i alt hvad jeg ser der sker omkring mig hver dag. Jeg søger ikke inspiration hos andre fra branchen. Det keder mig. Jeg søger og finder inspiration i alt andet end hvad andre reklamefolk mener, siger og synes. “Almindelige mennesker” og deres gøren og laden er 100 gange mere interessant.

HVIS DU SKULLE GIVE BRANCHEN EN FAGLIG OPSANG HVAD SKULLE DET SÅ VÆRE?

Min opsang er den samme opsang, jeg har sunget i 25 år. Gør jer umage med varen, I laver. Skab altid noget der involverer og skaber begejstring hos de stakkels forbrugere. Tænk altid udefra og ind. Indefra og ud er død. Ingen gider høre på et brand tale om sig selv. Ingen.

HVIS 2017 SKAL VÆRE EN SUCCES FOR DIG, HVAD SKAL DU SÅ OPNÅ?

At skabe endnu flere kampagner af høj kreativ kvalitet, der spiller på alle platforme.