Erfaring

Thomas’ karriere begyndte med stillingen som marketingkonsulent hos Sonofon retail. Efter fire år blev han ansat hos Telenor hvor han sluttede af som Head of Marketing før han skiftede til en stilling som Client Director i MTG/TV3. Siden har han også været Nordic Marketing Manager hos Specsavers Nordic før han i slutningen af 2015 blev Group Marketing Director hos Miinto.

Motivation

Thomas Rendbæk har taget sin solide faglighed og marketingerfaring fra bl.a. højprofilerede stillinger i telebranchen med sig til et job som CMO hos den danske fashion startup Miinto. Virksomheden er i rivende udvikling med sund vækst og mange unge medarbejdere. Her er Thomas en væsentlig brik i at professionalisere Miintos marketingtilgang, udvikle Miintos position på markedet og generelt medvirkende til at løfte og opretholde momentum i forretningen. Thomas er et godt eksempel på en marketingprofessionel, der i den grad kan være med til at gøre en forskel på den danske startup scene. Thomas skal derfor have en plads på årets The M List for at føre sin høje faglige marketingtilgang succesfuldt over i Miinto’s spændende udvikling.

HVAD ER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SUCCES I 2016?

Opbygget en samlet marketingafdeling i Miinto bestående af fire landeteams for Norge, Sverige, Holland og Danmark der i tæt samarbejde med 3 Group marketingfunktioner har udviklet Miinto. Dette i måden vi eksekverer, måler indsatser samt samarbejder med andre afdelinger. Jeg startede 1. december 2015 og har bidraget væsentligt til, at Miinto er gået fra start up til grown up. Det har været sjovt.

HVAD HAR VÆRET DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SKUFFELSE I 2016?

Fik ikke knækket hvordan vi kreativt løser vores positionering som den lokale modeportal der har alt, baseret på lokale modebutikkers sortiment. Jeg tror dog, vi løser den i 2017. Jeg glæder mig i hvert fald til at give det et forsøg.
HVAD ER DIN STØRSTE MARKETINGMÆSSIGE UDFORDRING I 2017?
1) Kreativt at løse ovenstående udfordring. 2) Fortsætte en investeringsstrategi der sikrer sund vækst og overskud, i en kategori med store budgetter og andre forretningsmodeller.

HVOR FINDER DU DIN FAGLIGE INSPIRATION?

Noget så kedeligt som i mine private netværk. Fra Telenor husker jeg, at jeg markedsførte “Danmarks stærkeste netværk”. Den ledergruppe jeg var i der, er et meget stærkt og inspirerende netværk, hvor alle i dag laver noget helt andet. Den kan noget specielt. Desuden deltager jeg i nogle 1-2 dags seminarer årligt og prøver at læse et par bøger.

HVIS DU SKULLE GIVE BRANCHEN EN FAGLIG OPSANG HVAD SKULLE DET SÅ VÆRE?

Jeg tror ikke, det vil skade med mere mobilitet i vores værdikæde. Bureau/ konsulenter mod annoncører og den anden vej. Positionerne, karrierevejene virker stadig lidt låste. Og hvis dynamikken også kunne ramme/skifte mellem mindre og større virksomheder, tror jeg vi vil flytte meget sammen.

HVIS 2017 SKAL VÆRE EN SUCCES FOR DIG, HVAD SKAL DU SÅ OPNÅ?

Etablere Miinto på et til to nye markeder samt fastholde de marketingteams jeg har samlet nu. Dette helt sikkert krydret med nogle flere rekrutteringer da vi får travlt. Og så må det gerne blive mindst lige så sjovt som 2016.