Erfaring

I de første år af Tims karriere fra 1993 var han reklamechef i Baltica og udviklingschef hos BBDO. I perioden 1997-2007 sad Tim som CEO, først i Framfab og fra 2003 i Where2Go. I 2006 stiftede Tim In2media, hvor han i dag fungerer som Partner & Chairman. Derudover er Tim engageret i bestyrelsesarbejde og har blandt andet siddet som bestyrelsesmedlem i Lauritz.com, Su Misura og Running26.

Motivation

Tim Frank Andersen er en passioneret ambassadør og foregangsmand for nye digitale muligheder og en af de mest innovative digitale profiler i feltet. Tim har været på den digitale arena siden midten af 1990’erne og var bl.a. i 2006 medstifter af det succesfulde digitale konsulentbureau In2media, som i dag høster international anerkendelse. Tim har en stor passion for sit felt og har både evnerne til samt et oprigtigt ønske om at rådgive virksomheder og kollegaer ift., hvordan man agerer i den 4. industrielle revolution. Med Tims evige gåpåmod, lidenskab og høje faglige niveau er han en uundgåelig profil på dette års The M List.

HVAD ER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SUCCES I 2016?

Både In2media, Insilico og Baby leverede deres bedste resultat nogensinde på både top- og bundlinie samtidig med, at kvaliteten på det arbejde der er blevet lavet, har været super højt. Det er jeg meget stolt over at have været en del af.

HVAD HAR VÆRET DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SKUFFELSE I 2016?

Jeg er overrasket over, hvor svært det stadig er for virksomheder at komme i gang med at eksekvere digitale innovationsprojekter, på trods af at intentionen klart er til stede.

HVAD ER DIN STØRSTE MARKETINGMÆSSIGE UDFORDRING I 2017?

Vi kigger ind i et marked, hvor flere og flere spillere ønsker at markere sig. Vi skal til stadighed være på tæerne for at beholde vores markedsposition

HVOR FINDER DU DIN FAGLIGE INSPIRATION?

Via en lang række digitale tjenester, via mine kolleger og på SXSW.

HVIS DU SKULLE GIVE BRANCHEN EN FAGLIG OPSANG HVAD SKULLE DET SÅ VÆRE?

Jeg mener stadig, at vi alle kan blive bedre til at synliggøre den værdi, vi skaber i de enkelte projekter. Og jeg så gerne flere projekter, hvor aflønningen var afhængig af de skabte resultater.

HVIS 2017 SKAL VÆRE EN SUCCES FOR DIG, HVAD SKAL DU SÅ OPNÅ?

Jeg håber, at vi kan fastholde en høj kvalitet på vores løsninger, og at vi kan fortsætte med at tiltrække projekter, hvor vores arbejde gør en reel forskel for brugerne. Derudover håber jeg, at vi kommer igang med endnu flere radikale innovationsprojekter i tæt samarbejde med de virksomheder, vi samarbejder med.