Erfaring

Troels startede sin karriere hos Framfab som Information Architect. Efterfølgende har han arbejdet som konsulent hos Tribal DDB, E-business and Loyalty Manager hos Codan Insurance, Director CRM & Digital / Account Director hos henholdsvis Responsive og In2media, Director, Head of Online for YouSee samt Vicepresident, Head of Online hos TDC Group. I 2015 startede han hos e-conomic, hvor han i dag er CMO.

Motivation

Troels Skjelbo er foregangsmand for at sikre den integrerede og gode kundeoplevelse med udgangspunkt i stærke digitale løsninger og høje kommercielle ambitioner. Hos e-conomic har han blandt andet implementeret og løftet Marketing Automation, social-disciplinerne og salgseffektiviteten til glæde for både kunder og virksomhed. Han respekteres som leder og anerkendes for sine evner til at forstå team-dynamikker og motivere sine medarbejdere. Desuden er han aktivt engageret i at dele ud af sin faglighed ved seminarer og konferencer. Troels er en passioneret digital marketer fra virksomhedssiden, som er værd er at holde øje med, så selvfølgelig er Troels med på dette års The M List.

HVAD ER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SUCCES I 2016?

Jeg har transformeret Marcom-afdelingen til et fokus på kunder og forretningsmål frem for kanaler. Jeg har øget onlinesalget markant med lavere acquisitions cost på trods af, at vi har haft et øget fokus på andre salgskanaler, som har kannibaliseret en stor del af salget i onlinekanalen. Efter at vi blev opkøbt, har jeg vendt medarbejdertilfredsheden fra et stort minus til et stort plus.

HVAD HAR VÆRET DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SKUFFELSE I 2016?

At vi ikke er lykkedes bedre med at øge værdien af vores eksisterende kunder, mere end vi gjorde.

HVAD ER DIN STØRSTE MARKETINGMÆSSIGE UDFORDRING I 2017?

At øge værdien af vores eksisterende kunder ved at fastholde lavt churn samtidig med, at vi øger opsalg/krydssalg til dem = øger kundeværdien.

HVOR FINDER DU DIN FAGLIGE INSPIRATION?

Netværk. Tidsskrifter. Bøger. Online.

HVIS DU SKULLE GIVE BRANCHEN EN FAGLIG OPSANG HVAD SKULLE DET SÅ VÆRE?

At være ægte kundeorienteret. Alt for ofte siger vi de rigtige ord, men i virkelighedens verden er kunden ofte reduceret til et tal uden en dybereliggende viden om deres behov og pains.

HVIS 2017 SKAL VÆRE EN SUCCES FOR DIG, HVAD SKAL DU SÅ OPNÅ?

Så skal jeg have automatiseret vores marketingprocesser endnu mere, så vi øger salget til vores eksisterende kunder, ved på baggrund af kundedata hele tiden at tilbyde dem mere af det rigtige på det rigtige tidspunkt.