Erfaring

Uffe startede sin karriere som Interactive Coordinator for MediaCom Danmark i 1999 og kom i 2006 til Aegis Dentsu Network-koncernen som Internet Account Manager for Carat Danmark. Han var efterfølgende ni år i koncernen, hos både Isobar, Aegis Media Nordic og iProspect, inden han i 2012 blev CEO for MEC Denmark. Til årsskiftet søger Uffe mod nye udfordringer som Senior Vice President for Digital Marketing hos Danske Bank.

Motivation

Uffe er for andet år i træk en del af The M List på baggrund af sine digitale- og forretningsstrategiske evner. Efter en årrække med lidt svingende resultater, har han formået at skabe gode økonomiske og kundeorienterede resultater med MEC Danmark. Uffe er en inspirerende ung leder og efter manges opfattelse, er han en af Danmarks bedste digitale eksperter fra mediebureauverdenen. Til årsskiftet takker Uffe farvel til bureauverdenen, når han starter hos Danske Bank, hvor han som Senior Vice President for Digital Marketing skal føre dem videre i den digitale transformation branchen p.t. gennemgår. Uffe Henriksen er en profil, som over de næste par år bliver spændende at følge.

HVAD ER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SUCCES I 2016?

At få lagt fundamentet for en langtidsholdbar tilgang til Content Marketing og Brand Activation i en mediebureau kontekst. Det bliver helt afgørende, at Content og Concept- og Brandactivation er centralt placeret og indbygget i alt, hvad vi laver fremadrettet. Derudover – fortsat – at sidde på forreste række i det digitale tog. Det stopper aldrig.

HVAD HAR VÆRET DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SKUFFELSE I 2016?

Som ukuelig og smånaiv optimist, er eventulle skuffelser der måtte være hændt, allerede glemt og lagt i graven. Jeg vælger med storisk ro at kigge fremad. Med langt lys på.

HVAD ER DIN STØRSTE MARKETINGMÆSSIGE UDFORDRING I 2017?

At få MarTech begrebet til at lande og få det operationaliseret.

HVOR FINDER DU DIN FAGLIGE INSPIRATION?

Silicon Valley er der, hvor vores branches fremtid bliver defineret – sammen med mange andre. Ellers sætter jeg enormt stor pris på at have dygtige og fagligt kompetente kollegaer omkring mig, som man kan gå til for faglig inspriration og sparring.

HVIS DU SKULLE GIVE BRANCHEN EN FAGLIG OPSANG HVAD SKULLE DET SÅ VÆRE?

Lad 2017 være året hvor vi stopper med at lave 3-bogstavs forkortelser, som branchen ikke engang selv forstår. Vi bliver nødt til at være bedre til at forklare, hvad vi laver, og hvilken værdi vi genererer, så det er klart for enhver CEO og CFO.

HVIS 2017 SKAL VÆRE EN SUCCES FOR DIG, HVAD SKAL DU SÅ OPNÅ?

Fortsætte med at lede den digitale transformation af marketing.