Erfaring

Vibeke startede sin karriere som Market Analyst hos Tandberg Data, hvorefter hun skiftede til Sony, hvor hun fra 2000-2006 var Marketing Manager, E-solution Manager og Marketing Communications Manager. Herefter kom Vibeke til GN Netcom, hvor hun var Marketing og Global Director. Siden 2014 har Vibeke været Global Marketing Director hos Radiometer.

Motivation

Vibeke Wollebekk har med sine mange års erfaring inden for marketing slået sig fast som en stærk internationalt orienteret marketingprofil, der excellerer i det marketingstrategiske og har stor respekt for det operationelle og detaljen i det arbejde, hun udfører. Vibekes engagement for sit fag og branchen har rodfæstet sig i hendes arbejde i juryen ved Danish Digital Awards og diverse bestyrelsesposter. Hendes faglighed afspejler sig i særdeleshed i hendes lederegenskaber, hvor hun er en inspirerende leder, som sætter klare målsætninger for sine teams og medarbejdere samtidig med, at hun skaber et rum for udvikling og læring. Grundet Vibekes engagement, faglige kompetencer og lederegenskaber er hun en oplagt profil til dette års The M List.

HVAD ER DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SUCCES I 2016?

Vi har demonstreret, at vi kan generere ekstra omsætning gennem digitale medier og nu er digital marketing en vigtig succesfaktor for vores fremtidige vækst, og en naturlig del af vores globale strategiplan.

HVAD HAR VÆRET DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SKUFFELSE I 2016?

I 2015 var vi i stand til at vise link mellem aktiviteter på egne hjemmesider og direkte omsætning, ved at følge leads til opportunity og helt ned til et reelt salg. I 2016 havde vi forventet, at vi kunne demonstrere ROI gennem andre kanaler, dog må vi erkende, at det er en længere proces, da vi har behov for forbedrede systemer og dertil integrationer, og ikke mindst træning af lokale kollegaer, for at få rigtig data ud.

HVAD ER DIN STØRSTE MARKETINGMÆSSIGE UDFORDRING I 2017?

Gennem øget leadgenerering, både i kvantitet men også i kvalitet vil vi vise organisationen, hvordan marketing i fremtiden vil være en vækstmaskine og en businesspartner til salg. For at nå dette mål vil vi sikre, at vi har de nødvendige systemer og kompetencer på plads, for at vi nemt kan konvertere leads til kunder.

HVOR FINDER DU DIN FAGLIGE INSPIRATION?

Da vi er en del af Danaher Corporation der med mere end 30 selskaber og 60.000 ansatte, har vi meget viden internt. Danaher faciliterer viden på tværs af selskaberne, og vi mødes til årlige Digital Summit. Jeg er medlem af Gartner Groups Advisory Board for “Customer Strategies & Technologies Summit”, hvor jeg hvert år får ny viden. Der er også en del faglig inspiration at finde på LinkedIn.

HVIS DU SKULLE GIVE BRANCHEN EN FAGLIG OPSANG HVAD SKULLE DET SÅ VÆRE?

Vi må komme ind i kampen, når det gælder implementering af online markedsføring. Vi skal have mere fokus på at skabe det rette content, som generer trafik og leads. At vi arbejder i en kontrolleret branche, begrænser os ikke digitalt så længe vi efterlever de regler, som FDA og andre styrende organer definerer.

HVIS 2017 SKAL VÆRE EN SUCCES FOR DIG, HVAD SKAL DU SÅ OPNÅ?

At vi er blevet en anderkendt samarbejdespartner til salg, som ikke blot leverer leads men ekstra omsætning gennem digitale kanaler. At vi er begyndt at skabe en integreret oplevelse for kunderne uanset hvor de møder os. Og at vi leverer på den strategi vi har planlagt.