Erfaring

Dorte begyndte i 2005 sin karriere som marketingkoordinator i VetXX efterfulgt af to år som projektleder i bureauet Sepia Proximity. I 2008 blev hun marketingchef i Det Kongelige Teater, hvor hun var indtil 2014 hvor hun rykkede tilbage på bureausiden først hos Responsive og herefter Klausen + Partners. Siden 2016 har hun været Head of Global Marketing i Flying Tiger Copenhagen.

Motivation

Dorte Kryger står som Global Marketing Manager for Flying Tiger Copenhagen i spidsen for en af Danmarks mest ekspanderende og spændende retail virksomheder. På få år er Flying Tiger Copenhagen gået fra kun at være til stede på det danske marked til at kunne tælle 800 butikker på verdensplan. Dorte har været en stor del af den rejse, som kæden har været på, og hvor hendes kompetencer inden for datadrevet marketing- og dialogdisciplinerne har gjort
en stor forskel og har skabt værdi for både Flying Tiger Copenhagen samt deres kunder. Grundet Dortes høje faglighed inden for dialogdisciplinerne, de flotte resultater hun har været med til at skabe for Flying Tiger Copenhagen og hendes internationale meritter, er hun en profil, der ikke er til at komme uden om på The M List 2018.

Hvad har været din største professionelle succes i 2017?

I en tid med ekstraordinært stort fokus på KPI’er, resultater, målinger og leverancer, oplever jeg, at det er en bedrift at sikre et motiveret og stærkt sammentømret team. Det har jeg haft fokus på! At få folk til at yde deres allerbedste, at udfordre sig selv, at turde prøve noget nyt af, mens de bevarer glæde og teamspirit.

Hvad har været din største professionelle skuffelse i 2017?

Et behov for resultater her og nu gør det svært at arbejde målrettet og fokuseret. Der bliver ofte gået på kompromis med den overordnede strategi, når platformen brænder. For kortsigtede løsninger kan skabe frustration og forvirring på alle niveauer i organisationen.

Hvad bliver din største marketing udfordring i 2018?

Balancen mellem den kreative eksekvering og de målbare resultater. De meget kreative løsninger skaber ofte stolthed og identitet, mens de mindre kreative kan være de stærkeste på resultater. Begge dele er vigtigt for succes. Den balance kan være svær at fastholde, alt efter de krav og ønsker der stilles ledelse og bestyrelse.

Hvor finder du din faglige inspiration?

Helt klart på sociale medier. Men måske endnu mere hos mine teenagepiger på 14 og 15, som dagligt holder mig opdateret på, hvad der rører sig. Trends kommer og går hurtigere end nogensinde før, og brandloyalty er minimal.

Hvis der var en i branchen du skulle give et skulderklap – hvem skulle det være og hvorfor?

En decideret branche, ved jeg ikke. Men jeg oplever, at mange mindre brands formår at skabe unikke kunderejser langt bedre end de store muskuløse brands. De arbejder ofte bedre med deres data, og forbereder og rådgiver mig før, under og efter købet, så jeg får en hel og samlet oplevelse.

Hvis 2018 skal være en succes for dig, hvad skal du så opnå?

Jeg skal opnå, at skabe et stærkt kommunikationsfundament, som giver luft til at putte flødeskum på toppen. Uetablerede processer og konstant ændrede behov får os til at opfinde den dybe tallerken gang på gang. Det må kunne gøres bedre, så vi frigiver tid til at tænke os om og foretage de rigtige prioriteringer.