Erfaring
Dorte begyndte sin karriere på bureausiden med mere end ti år hos bureauet Nørgård Mikkelsen. Herefter blev hun marketing- og kommunikationschef i Telmore efterfulgt af en stilling som afdelingsdirektør for TDC Marketing. Siden 2015 har hun bestridt posten som VP, Marketing & Communications for MTG i Danmark.
Motivation
I mere end to år har Dorte Tandrup besat posten som VP Marketing & Communications for MTG Danmark, hvor hun har vist flotte marketingresultater i en ellers udfordret branche. En af grundene hertil er, at hun er en stærk og sympatisk leder, som forstår at motivere, inspirere og lære fra sig, således at hendes team af marketingspecialister skaber resultater i flok. Dorte er en yderst resultatorienteret CMO, der kun ser sig tilfreds med at nå meget ambitiøse datadrevne KPI’er, og som ikke er bange for at udfordre det eksisterende, hvilket har skabt nogle interessante innovative marketingløsninger og -initiativer fra MTG. Med hendes sikre ledelseskompetencer og høje ROI-drevne marketingfaglighed samt hendes evne til at udfordre det bestående er der ingen tvivl om, at Dorte igen er på listen.
Hvad har været din største professionelle succes i 2017?
Medvirke til fortsat at sikre stærke brands og positivt resultat på kommercielle KPI’er.
Hvad har været din største professionelle skuffelse i 2017?
Jeg kan lykkeligvis ikke komme i tanke om nogen stor skuffelse.
Hvad bliver din største marketing udfordring i 2018?
Der er spændende udfordringer for hvert enkelt af vores brands: Viasat, Viafree, Viaplay og TV3-kanalerne. Jeg vil fremhæve opgaven på Viafree. Vi lancerede Viafree som første danske gratis streamingtjeneste i august 2016 og er allerede oppe på over 500.000 downloads af appen. Nu bliver opgaven at øge det kvalificerede kendskab til Viafree.
Hvor finder du din faglige inspiration?
Jeg er så heldig at have et stærkt netværk, som jeg bruger til at vende stort og småt – og som også rykker mig fagligt. Derudover via seminarer, webcasts, Markedsføring, artikler mm.
Hvis der var en i branchen du skulle give et skulderklap – hvem skulle det være og hvorfor?
Jeg vil ikke fremhæve én – men i stedet hele min afdeling, fordi de hver dag går ind af døren med masser af lyst til at udfordre det eksisterende og skabe endnu stærkere markedsføring end i går. Og fordi de medbringer masser af smil og begejstring og er med til at gøre det hele lidt sjovere.
Hvis 2018 skal være en succes for dig, hvad skal du så opnå?
Det er meget enkelt: Fortsat styrkelse af vores brands og en endnu mere effektiv udnyttelse af vores marketingbudget med henblik på at skabe stærkest muligt resultat på de kommercielle KPI’er.