Erfaring

Jacob startede i 1999 hos OMD som Key Account Manager, men kom allerede året efter til ad pepper media. Først som Managing Director og senere som Director Northern Europe. Efterfølgende grundlagde han Vertic Media, og i 2009 kom han til GoViral som ny Managing Director Nordic. Efter knap fire år der rykkede Jacob til AOL Platforms som VP Sales AOL Platforms International. Siden 2015 har han være CEO i AudienceProject.

Motivation

Jacob Lachmann har længe været en anerkendt medieprofil herhjemme, men 2017 har på tydeligste vis markeret Jacobs evner som både forretningsmand, kommunikatør og leder. For to år siden tiltrådte han stillingen som CEO for danske AudienceProject, der trods sin relativt korte levetid har så prominente kunder som bl.a. Facebook og Google, og i år er Uber kommet til porteføljen. Hertil blev AudienceProject, med Jacob som øverstbefalende, i foråret velfortjent hædret med en plads på Red Herrings Top 100 over de mest lovende tech-virksomheder i Europa. Jacobs faglige niveau, hans nytænkende forretningsgen og lederegenskaber er uden tvivl en stor del af forklaringen på succesen, og hans tårnhøje kompetenceniveau samt de tydelige resultater, han har præsteret i 2017 sikrer igen i år Jacob en plads på listen.

Hvad har været din største professionelle succes i 2017?

I 2017 har vi formået at holde væksten, åbne UK og Tyskland samtidig med at bibeholde vores kultur og værdier både internt og eksternt – det er jeg meget glad for og stolt af, og håber også medarbejderne er det, da det jo primært er dem der har leveret succesen.

Hvad har været din største professionelle skuffelse i 2017?

Alting tager længere tid end man tror…

Hvad bliver din største marketing udfordring i 2018?

At formidle, på et bredere plan, hvordan kompleksiteten i vores produkter skaber stor værdi for vores kunder.

Hvor finder du din faglige inspiration?

Vores kultur driver vidensdeling så det er altid i krydsfeltet mellem kolleger, kunder og partnere jeg finder inspirationen. Ofte er der meget ekstra at lære, hvis man giver sig tid til at lytte mere!

Hvis der var en i branchen du skulle give et skulderklap – hvem skulle det være og hvorfor?

Det er svært at udpege enkelt personer i en branche, hvor mange giver input og værdi. Men jeg er særligt glad for nysgerrige typer der med en kombination af dyb viden og højt aktivitetsniveau udfordrer og skaber merværdi for både dem selv og andre.

Hvis 2018 skal være en succes for dig, hvad skal du så opnå?

Vi er på et rigtigt godt vækstspor, med gode kunder og produkter, så igen i år, må den største succes være, hvis vi på samme tid næste år igen kan sige at det er lykkedes at fastholde virksomhedens DNA, så bliver 2018 et rigtigt spændende år!