Erfaring
Karen startede sin karriere hos Unilever i 1988 som Marketing Trainee, og de næste 20 år fungerede hun som Marketing Manager i både ind- og udland for nogle af Unilevers største brands. Efter et års tid som selvstændig kom Karen i 2010 til Københavns Lufthavne, hvor hun har haft sin gang siden, og de seneste seks år har hun siddet som E-commerce & Marketing Director.
Motivation
Karen Bender har et marketingfagligt kompetenceniveau og en drivkraft, som kun de færreste formår. De resultater, hun i høj grad har været med til at skabe for Københavns Lufthavne, taler deres tydelige sprog herom. Bl.a. er både trafik på og indtægter fra lufthavnens digitale platforme fordoblet de seneste år, og samtidig har lufthavnens marketing- og e-commerce-initiativer med Karen som ansvarlig hevet en stribe af priser hjem. Her kan nævnes en række internationale branchepriser for online tilstedeværelse, en dansk e-handelspris, tre Danish Digital Awards og en Danish Internet Award for tilstedeværelse på sociale medier. Karen figurerede også i både 2016 og 2017 på The M List, har været nomineret som årets CMO tidligere og med succesraten på de marketinginitiativer, hun fortsat søsætter, er hun igen i år at finde på The M List.