Erfaring
Allerede under sine studier startede Karin i 1993 karrieren hos Arla, og hun avancerede over de næste år til markedsansvarlig og marketingstrateg i forskellige positioner i både ind- og udland. I sine seneste roller hos Arla sad Karin som forretningsudvikler og Brand Communication Director. I 2013 rykkede hun til Dansk Supermarked, hvor hun i dag sidder som Senior Marketing Director for Dansk Supermarked Group – føtex
Motivation
Karin Sommer har på få år vist sig som et yderst værdifuldt asset for føtex og Dansk Supermarked med sin stærke FMCG-funderede marketingfaglighed, sin innovative tilgang til forretningsudvikling og marketingtiltag, og sine veludviklede ledelseskompetencer. Karin har en oprigtig interesse for – og dyb indsigt i – mennesker som kunder og forbrugere, og dette kombineret med en evne til at spotte og vilje til at udnytte nye marketingkanaler og tendenser, har medvirket til, at føtex-brandets synlighed og markedsposition er blevet styrket markant de seneste år. Med en række stærke kampagner i 2017 har føtex med Karin ved marketing-roret igen gjort sig positivt bemærket, og det fortsat høje tempo samt ambitionsniveau sikrer igen i år Karin en plads på The M List.