Erfaring

Lars startede karrieren i elektronik- og telebranchen, bl.a. hos TDC og Nokia, hvor han gennem 14 år sad som både marketing-, salgs- og produktansvarlig. I 2011 kom han til Milestone Systems som Director of Product Management, og i 2012 kom han til Telia Danmark. Her nåede han at sidde som både VP, Consumer og VP, Customer Channels. Siden 2016 har han været Executive Vice President & CMO hos Bonnier Publications.

Motivation

Lars Gudbrandsson har haft lederstillinger i nogle af landets største virksomheder, og er gennem hele sin karriere blevet anerkendt for sit høje ambitionsniveau og sine professionelle meritter. Senest har han slået sine folder hos Telia og Bonnier, og i begge virksomheder har han udmærket sig som en begavet forretningsskaber, en særdeles dygtig leder for afdelinger på op mod 330 mand, og samtidig har han vist hvor bred en marketingpalette, han mestrer klassisk som digital. Hos Bonnier, hvor Lars i dag sidder som EVP & CMO, har han været driver på husets digitale transformation, og resultaterne taler for sig selv. Til trods for et vigende marked og massive digitale investeringer har magasinudgiveren de seneste år fastholdt et flot overskud. Lars er en oplagt ny kandidat på The M List.

Hvad har været din største professionelle succes i 2017?

1) Trukket alt SoMe marketing i Norden in-house med en bedre konvertering end vores bureau – samtidig med vi har reduceret CPO’en. 2) Udvikling og markedsføring af en ny nordisk streamingtjeneste med en innovativ tilgang til digital markedsføring og kuratering af indhold i tjenesten.

Hvad har været din største professionelle skuffelse i 2017?

At vi ikke kom i gang med attribuering af vores digitale kanaler i 2017, men først kommer i gang for alvor i 2018.

Hvad bliver din største marketing udfordring i 2018?

Holde kundebase og salgsniveau i et faldende marked, samt attribuering af vores digitale kanaler.

Hvor finder du din faglige inspiration?

Hos mine medarbejdere og de dygtige folk vi har i hele organisationen, samt gennem netværk, analyser, markedsdata og samarbejdspartnere.

Hvis der var en i branchen du skulle give et skulderklap – hvem skulle det være og hvorfor?

Alle der prøver at være på forkant med teknologien og dets muligheder, fortjener et stort skulderklap.

Hvis 2018 skal være en succes for dig, hvad skal du så opnå?

Vækste vores nordiske salg gennem SoMe & digitale kanaler fra at udgøre 50 % af vores salg til 60 % af vores salg.