Erfaring
Lars grundlagde sin karriere i DR, hvor han ligeledes tilbragte de første otte år af sin karriere. Han begyndte som Webmaster, hvorefter han besad roller som Information Architect, Digital Strategist og slutteligt Head of Social Media. Herefter kom han i 2011 til LEGO Group, hvor han siden 2016 har været SeniorGlobal Director of Social Media & Video.
Motivation
Lars Silberbauer er en af de mest synlige danske marketers på den internationale digitale marketingscene. Han excellerer i særdeleshed inden for strategi og udvikling af social media-indsatser, og er om nogen på forkant med nye social-muligheder og -økosystemer. I sin tid hos LEGO har Lars demonstreret værdien af kreative og gennemarbejdede kampagner og tiltag i form af øget engagement, en stadig stærkere brandpositionering og flotte salgstal. Lars er hertil en internationalt anerkendt foredragsholder og “thought leader”, der selvfølgelig igen i år har en plads på The M List.
Hvad har været din største professionelle succes i 2017?
At LEGO er det førende brand på YouTube i verden og have udrullet vores digitale operation i Korea, Japan, Australien og New Zealand.
Hvad har været din største professionelle skuffelse i 2017?
At der selv i 2017 stadig ikke er fuld transparens i forhold til mediebureauer’s brug af klienternes mediekroner.
Hvad bliver din største marketing udfordring i 2018?
Udvikle en større forståelse for data-driven marketing i hele organisationen.
Hvor finder du din faglige inspiration?
Hos startups i Kina, Sydøstasien og Afrika. De har både modet og behovet for radikal forandring. Disruption er ikke noget der snakkes om, det er “do or die”.
Hvis der var en i branchen du skulle give et skulderklap – hvem skulle det være og hvorfor?
–
Hvis 2018 skal være en succes for dig, hvad skal du så opnå?
Der er for mange der ikke er en del af den digitale revolution. 2018 vil være en succes hvis jeg, gennem min rolle som Board Member i #IamtheCODE, kan bidrage til at vi kommer tættere på at nå FN’s 2030 Agenda for Sustainable Development. Midlet er en målrettet indsats for at uddanne udsatte kvinder i Afrika til at blive digitale ledere.