Erfaring
Magnus startede i 2003 hos Bring som Account Manager i Sverige og arbejdede sig i syv år op ad den interne rangstige mod en titel som Marketing Manager i Danmark. I 2010 rykkede han til PFA Pension som Marketing Manager, og to år senere kom han til Telia, hvor han siden 2014 har siddet som Country Head of Marketing for det danske marked og siden 2017 som CMO – marketing & kommunikationsdirektør.
Motivation
Med et bundsolidt erfaringsgrundlag og en god evne til bestandigt at udfordre og nytænke kommunikationskoncepter er det ingen overraskelse, at Magnus Olin igen i år har gjort sig bemærket på den danske marketingscene. Det er bl.a. udtrykt gennem leveringen af en række stærke og roste kampagner for Telia og den sideløbende drift af teleselskabets fortsatte re-brandingproces. Magnus’ styrker ligger bl.a. i en udtalt forbrugerorientering, en særlig evne til succesfuldt at tage højde for og integrere alle kanaler i koncepterne og dertil i hans begavede og empatiske lederegenskaber. Magnus markerer sig igen iår som én af landets fremmeste marketers, og derfor er han også i år at finde på The M List
Hvad har været din største professionelle succes i 2017?
På de ydre linjer har min største succes været fortsat at styrke Telias brandposition. På de indre linjer har vi lagt marketing- og kommunikationsafdelinger sammen på tværs af alle Telias tre brands. Det har gjort det muligt at integrere en lang række interne processor og optimere vores ressoucer. Og end-of-day få mere marcom for pengene.
Hvad har været din største professionelle skuffelse i 2017?
Skuffelser er et stort ord. Noget er gået rigtig godt i 2017, og noget er gået mindre godt. Men egentlige skuffelser har jeg ikke haft. Jeg har haft et par learnings på ting, der er gået mindre godt. Men ikke noget, jeg er blevet skuffet over
Hvad bliver din største marketing udfordring i 2018?
At videreudbygge to spor i Telia brand. Det kunde- og produktorienterede spor, hvor vi har fokus på kunden og den værdi den enkelte kunde får ud af det konkrete Telia-produkt. Og så det samfundsorienterede spor: Hvordan kan Telia bidrage til et bedre samfund. Det kan vi med vores ekspertise inden for digitalisering, innovation og IoT.
Hvor finder du din faglige inspiration?
Hos medarbejdere, kolleger og eksterne samarbejdspartnere.
Hvis der var en i branchen du skulle give et skulderklap – hvem skulle det være og hvorfor?
Nicolai Stahl, kreativ direktør i Hjaltelin Stahl. Altid en kreativ inspirationskilde.
Hvis 2018 skal være en succes for dig, hvad skal du så opnå?
Flere glade Telia-kunder og et endnu stærkere Telia-brand.