Erfaring
Mette startede karrieren i bilbranchen; i 1999 kom hun til Peugeot, senere til Mercedes-Benz og herefter Skandinavisk Motor Company indtil 2009, hvor hun rykkede til DONG Energy. I 2010 kom hun til YouSee efterfulgt af knap to år hos Microsoft. Siden 2014 har Mette arbejdet hos Codan, hvor hun i dag er en del af direktionen og bestrider posten som marketing & kommunikationsdirektør.
Motivation
Mette Heering Pontoppidan har siden udnævnelsen som marketing & kommunikationsdirektør i Codan-koncernen i 2016 præsteret nogle succesfulde år, hvor hun er blevet en del af direktionen, effektivt har sammenlagt flere afdelinger og udnyttet interne synergier, og udarbejdet kampagnen “Codan Sikker Online” i samarbejde med & Co. Mette er en datadrevet og kundeorienteretmarketer som har formået at føre Codan væk fra de traditionelle marketing- og TV-kampagner, og mod en opdateret og digitalt funderet customer experience- tilgang med et fokus på sociale medier. Mette har det seneste år bevist sit værd både internt hos Codan og i markedet i al almindelighed, og hun er derfor igen i år at finde på The M List.
Hvad har været din største professionelle succes i 2017?
Har drevet strategiske tværorganiske initiativer, der med fokus på kunder, kultur og Change Management transformerer Codan. Holistisk forretningsfokus og kontinuerlige indsatser, har stabiliseret vores kundetilfredshed og reduceret kundeafgangen. Endvidere er “Sikker Online”-kampagnen nået ud til 2,2 mio. danskere og har bidraget i samfundsdebatten.
Hvad har været din største professionelle skuffelse i 2017?
Det har været et super spændende og udviklende år og jeg synes ikke, at der er nogle nævneværdige skuffelser.
Hvad bliver din største marketing udfordring i 2018?
Fortsætte transformationen og sikre at vi er et konkurrencedygtigt og attraktivt selskab. Jeg kommer til at have særligt fokus på sammenhængen mellem vores brandstrategi og kundeoplevelsen i et tværorganisk set-up.
Hvor finder du din faglige inspiration?
Blandt dygtige medarbejdere, kolleger, RSA Skandinavisk og globalt, samarbejdspartnere og i mit gode netværk.
Hvis der var en i branchen du skulle give et skulderklap – hvem skulle det være og hvorfor?
Mikael Jørgensen fra & Co. for at stå i spidsen for en masse dygtige mennesker, der skaber de vildeste kampagner gang på gang.
Hvis 2018 skal være en succes for dig, hvad skal du så opnå?
Det vil være en succes forsat at drive og bidrage i forretningsudviklingen og Codans transformation.