Erfaring
Morten startede sin kreative karriere som tekstforfatter hos BBDO i 1997. Siden har han siddet som Copywriter hos både Saatchi & Saatchi og Robert/Boisen & Like- minded, og som Creative Director hos Zupa for en kort stund. Fra 2011 til 2014 var Morten Creative Director Advertising hos Ogilvy inden han i 2014 tilsluttede sig IKEA Creative Hub som Creative Director, hvor han stadig sidder i dag.
Motivation
Med en humanistisk kandidatgrad har det ikke altid ligget i kortene at Morten Kjær skulle ende som kreativ reklamemand. Som tekstforfatter så Morten dog en klar mulighed for at fortælle den gode historie, og hans anderledes baggrund forklarer også hvorfor han er kendt for sin drillende og innovative tilgang til faget. Morten har arbejdet med IKEA næsten halvdelen af sin karriere. Først hos Robert/Boisen & Likeminded og nu som Creative Director for IKEA’s interne kreative hub. Det seneste år har Morten trukket internationale overskrifter for møbelhusets humoristiske leg med den ikoniske blå “Frakta Bag”, og for kippet med flaget til Apple med deres kampagne for den innovative Riggad- lampe. Morten er garant for nytænkende kampagner, og med de seneste års succesridt hos IKEA fortjener han selvsagt en plads på årets The M List.