Erfaring
Morten startede sin karriere som Media Planner hos Initiative Universal. I 2000 blev han Group Account Director hos MediaCom, hvorefter han rykkedetil hhv. PHD Denmark og senere Very. I 2014 kom han tilbage til MediaCom som Head of MBA og blev i 2015 CEO for MediaCom Danmark.
Motivation
Morten Kristensen er en yderst kompetent mediebureauprofil, som på flot vis kombinerer strategi, kreativitet og rådgivning inden for mediebranchen. Med en evne til at tænke ud af boksen og med fokus på at fastholde kunden i en central rolle, har Morten formået at skabe fremdrift og flotte resultater for sig selv og MediaCom. Mortens arbejde er karakteriseret af høj kvalitet, en stærk kommerciel forståelse og en god tilgang til kunderne. Det har blandt andet resulteret i, at en dansk SAS-case fra MediaCom og GroupM vandt ved I-COM Data Creativity Awards 2017. En pris som anses for at være blandt de fineste internationale awards inden for datahåndtering og kreativitet. Morten er med sine store visioner og entusiasme selvfølgelig på listen.
Hvad har været din største professionelle succes i 2017?
At fastholde vores bedste talenter og evnet at tiltrække endnu flere af morgendagens stjerner.
Hvad har været din største professionelle skuffelse i 2017?
Det er altid en kæmpeskuffelse at miste kunder, som har været i huset i mange år. Men det er et grundvilkår i vores branche, at kunderne kun er til låns.
Hvad bliver din største marketing udfordring i 2018?
2018 bliver en fortsættelse af 2017, dvs. et skingert marked, hvor alle kæmper mod alle om mindre. Det bliver året hvor digital transformation går fra at være for de få store, til alles agenda. At både blive mere effektiv og samtidigt bygge nye kompetencer, bliver en stor udfordring som vi alle kommer til at slås med.
Hvor finder du din faglige inspiration?
HBR er gode på alle platforme og det foretrukne medie. Ellers prøver jeg at følge med i områder som ligger i periferien af vores branche fx antropologi, robotics, for at få nogle helt andre input. Den foretrukne platform er podcasts.
Hvis der var en i branchen du skulle give et skulderklap – hvem skulle det være og hvorfor?
Så skulle det være Mille Toft Schou, marketingchef hos Shoe-D-Vision (bedre kendt som Skoringen). Hun har skabt den digitale transformation i retail som mange snakker om, men få leverer på. Og hun har gjort det ved at holde fast i en langsigtet strategi, udvist betydeligt mod og fremfor alt været en fantastisk partner for bureauet undervejs.
Hvis 2018 skal være en succes for dig, hvad skal du så opnå?
3 ting: 1) Fastholde vores gode talenter. 2) Udbygge vores position som det mediebureau med markedets stærkeste kreative in-house bureau (MBA). 3) Få endnu mere tilfredse kunder.