Erfaring
Alice har arbejdet for virksomheder som LO, LEGO, Grey Group, Energi Danmark A/S og LEGOLAND, før hun i 2003 kom hun til GuldBageren som kædechef. Efter tre år blev Alice i 2006 Marketing Manager for XL-BYG, og fra 2015 til slutningen af 2018 har hun siddet som Senior Director og Head of Marketing hos Bilka, Dansk Supermarked.
Motivation
Alice Monberg er, som tidligere marketingdirektør for Bilka, en af landets mest iøjnefaldende marketers. Hun har i sine tre år i detailkæden bevist, at hun mestrer hele marketingpaletten – de traditionelle annoncørkanaler såvel som de digitale. Et bevis herpå er Bilkas kampagneunivers og brandede mobilspil “Far til Femten”, der er blevet downloadet af 5,5 % af den danske befolkning, og for længst har tjent sig selv hjem. Desuden tør Alice satse på differentierede alternative initiativer som fx bogudgivelsen ”Fester & Gæster”, der på samme måde som mobilspilplatformen er en mere langsigtet investering i nye kunder. Hun tør sætte spørgsmålstegn ved status quo, og har taget Bilkas marketingtiltag til et nyt niveau, og er derfor et oplagt nyt navn på The M List. Vi glæder os til at se, hvilket brand Alice kaster sig over i hendes videre karriere.