Erfaring

Frederik startede sin karriere som tekstforfatter hos BBDO i 1988 og har efterfølgende arbejdet for både Grey Danmark og Hiort, Stenius & Preisler. Han startede senere sit eget, Propaganda McCann. Propaganda blev efterfølgende til Mensch, som nu er en af de mest anerkendte reklamebureauer på det danske marked.

Motivation

Frederik Preisler er en fremtrædende profil på den danske bureauscene med over 20 års erfaring i reklamebranchen bag sig. Dertil er han en exceptionel skarp kommunikatør i det offentlige rum, hvor han sætter aktuelle temaer på agendaen og bidrager til en højnet faglig kommunikationsdebat. Hos Mensch har Frederik været garant for stærke resultater, som bl.a. bevirkede, at Mensch kunne kalde sig årets store vindere ved Danish Digital Awards 2018 efter at have indkasseret en række guld- og sølvpriser samt titlen “Digital Agency of The Year”. En bemærkelsesværdig og flot udvikling for bureauet, der kommer ud af mere klassiske dyder. Det er Frederiks høje faglighed og fokus på at innovere og udfordre standarden i branchen, som er med til at skabe den gode kurs for Mensch, og som igen sikrer ham en plads på The M List.

HVAD HAR VÆRET DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SUCCES I 2018?

At vi fik åbnet en ny bane at spille på med titlen “Digital Agency of The Year” var ret sjovt.

HVAD VILLE DU GERNE HAVE GJORT MERE AF I 2018?

Rekruttering. Vi er nødt til at sige nej til opgaver, vi egentlig gerne ville løse.

HVAD BLIVER DIN STØRSTE MARKETING UDFORDRING I 2019?

At tilføre det samlede billede en lille smule menneskelighed.

HVORDAN FORVENTER DU, AT DIN ROLLE VIL FORANDRE SIG I 2019?

Ikke ret meget. Men forhåbentlig til det bedre.

HVIS DER VAR EN I BRANCHEN DU SKULLE GIVE ET SKULDERKLAP – HVEM SKULLE DET VÆRE OG HVORFOR?

Jesper Kunde. Han har om nogen arbejdet konsistent med sit brand. Og faktisk levet det, som han prædiker for andre.

HVIS 2019 SKAL VÆRE EN SUCCES FOR DIG, HVAD SKAL DU SÅ OPNÅ?

Glade kolleger og glade kunder kan man ikke få for mange af.