Erfaring
Jonas startede hos TV 2 i 1990 som Research Director, men skiftede herefter til bureaubranchen som Account Director hos Grey. I 1995 blev han Research Director hos ACNielsen AIM, og i 1997 Director hos IUM. Han har været hos Mediacom Nordic i 12 år, først som Managing Director og fra 2003 som CEO, indtil han i 2013 fik stillingen som CEO for GroupM Nordic.
Motivation
Som Nordic CEO for GroupM Nordic og med ansvar for ca. 1.000 medarbejdere varetager Jonas Hemmingsen en af den nordiske bureauscenes tungeste direktørposter. Han har skabt en stærk faglig kultur, som tager afsæt i hans strategiske og nnovative tilgang. Med kontinuerligt fokus på at innovere sit felt, er det lykkedes Jonas at etablere diverse aktiviteter under ét fælles GroupM, som ikke blot møder den digitale udvikling, men også udfordrer mediebilledet anno 2019. Jonas har senest været med til at etablere det nye bureau, Flip Studio, som tager kundeoplevelsen til nye højder, og har gennem en ny og transparent “open agency”-tilgang til kundesamarbejder, vundet nogle af branchens mest interessante kunder og budgetter i 2018. Jonas er en fremadsynet medieprofil og en intuitiv leder med stærke resultater i ryggen, som hører hjemme på The M List 2019.