Erfaring
Jorge startede sin karriere i 1997 som grafisk designer hos Orea Estudio og senere A+M Publicidad. I 2000 blev han Partner og Creative Technical Director hos Dejavu, inden han i 2004 blev Head of Development hos Emerge. Herefter har han været Chief of Production, CTO hos Wunderman og ekstern lektor på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole. I 2008 stiftede han bureauet Molamil.
Motivation
Som stifter og Managing Director hos det digitale bureau, Molamil, er Jorge Hernandez en dygtig og fremadskuende bureauchef, som stiller skarpt på nye muligheder inden for digital interaktion og teknologiske muligheder. Til følgevar Molamil et af de første bureauer til at anvende ny Facebook-teknologi i et Social Augmented Reality-projekt i samarbejde med DR Videnskab, og har ydermere skabt stærke kollaborationer med blandt andre Experimentarium, Cocio og Anthon Berg. Det er sådanne innovative, teknologiske og kreative tiltag, som indikerer Jorges faglige dybde og digitale kompetencer, og placerer ham som en af de mest interessante profiler på den danske bureauscene. Jorge tør sætte barren højt for sin disciplin, hvilket har resulteret i stærke resultater for både ham selv og Molamil. Derfor er Jorge med igen i år.