Erfaring

De første to år af sin karriere sad Lars som Area Manager hos HoP, men rykkede i 2004 til Goodyear Dunlop Tires som Nordic Brand Manager. Siden 2006 har Lars haft sin gang i FMCG-branchen. Først hos Royal Unibrew som Brand & Sponsorship Manager for Faxe Kondi og senere Marketing Manager, dernæst som Marketing and Innovation Director hos Bisca. Siden 2015 har Lars siddet som CMO for Stryhns.

Motivation

Som CMO for Stryhns, der gør det godt i det konkurrenceprægede FMCG-marked, har Lars Bo Christiansen de seneste år markeret sig som en skarp marketingdirektør, der sætter sit tydelige præg på markedet. Lars besidder stor personlig drivkraft, har fingeren på pulsen og forstår at udnytte kundeindsigter, så marketinginvesteringer omsættes til et stærkt brand og synlige resultater. Han kendes for sine fremadskuende lederkompetencer, stærke kommunikative evner og for at være en begavet relationsskaber. Med Lars som frontmand for Stryhns marketingindsatser, har virksomheden gjort sig bemærket med succesfulde kampagner, og positioneret sig som et fortsat stærkt FMCG-brand, der evner at forny sig med bl.a. udgangspunkt i markeds- og forbrugertrends som veganisme og øget miljøbevidsthed. Lars er derfor igen i år en oplagt profil på The M List.

HVAD HAR VÆRET DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SUCCES I 2018?

Den største succes i 2018 er opkøbet og integrationen af K-Salat i Stryhns. Det har været en kæmpe tværorganisatorisk opgave, hvor det har været vigtigt at få 1+1 til at blive mere end 2. Det er lykkedes, hvilket er et stort klap på skulderen til alle i Stryhns!

HVAD VILLE DU GERNE HAVE GJORT MERE AF I 2018?

2018 har været et enormt spændende år på alle fronter. Integration af K-Salat i organisationen og integrering af både brands, medarbejdere og ansættelse af nye samtidig med, at vi har skulle holde fokus og sikre vækst på alle vores andre brands – Graasten, Stryhn’s, Jensens Køkken m.fl. Der er m.a.o. ikke andet, som jeg har kunnet ønske mig 🙂

HVAD BLIVER DIN STØRSTE MARKETING UDFORDRING I 2019?

Fortsætte den fantastiske udvikling, som vi i Stryhns har været igennem. Videreudvikling af mit fantastiske team, så vi imødekommer forbrugernes krav, styrker vores brandpositioner samt bygger bånd og tillid mellem vores mærker og vores forbrugere. Det bliver afgørende at skabe innovation og italesætte fremtidens trends og tendenser.

HVORDAN FORVENTER DU, AT DIN ROLLE VIL FORANDRE SIG I 2019?

Vi har iværksat tre initiativer for 2019, som jeg ikke kan afsløre her.

HVIS DER VAR EN I BRANCHEN DU SKULLE GIVE ET SKULDERKLAP – HVEM SKULLE DET VÆRE OG HVORFOR?

Der er så mange, som fortjener anerkendelse, så jeg vil blot sige “none mentioned none forgotten”.

HVIS 2019 SKAL VÆRE EN SUCCES FOR DIG, HVAD SKAL DU SÅ OPNÅ?

Det er vigtigt for mig, at være en nærværende, inspirerende og inkluderende leder som uddelegerer, så mine medarbejdere konstant udvikler sig til noget større. Videreudviklingen af mit team og deres succes er et mål for min succes.