Erfaring
Mads startede karrieren i IBM Danmark i 1996, og blev i 1998 marketingansvarlig hos Kimberly-Clark. I 2003 kom han til The Coca-Cola Company, hvor han var Senior Business Manager og Country Manager for Island. Han har siden været Category Director og Marketing Director hos Carlsberg Group. I 2014 kom han til McDonald’s.
Motivation
Mads Friis har det seneste år skabt flotte resultater for McDonald’s som Commercial Director. Fastfood-kædens øgede miljøbevidsthed har ført flotte brandingmæssige og økonomiske resultater med sig inkl. stærke samarbejder, fx med KLS PurePrint om bæredygtige servietter. Faktisk er det aldrig gået bedre på det danske marked, og det bærer Mads en stor del af fortjenesten for. Hans roste strategiske kunnen og evne til at eksekvere tilsat veludviklede lederegenskaber har betydet, at udfordringen, der ligger i at gøre burgergiganten grønnere, er blevet vendt til et potentiale. Også på sociale parametre har Mads sikret sig, at McDonald’s markerer sig. Senest med samarbejdet med Danmarks Biblioteksforening om at få danske børn til at læse flere bøger. Nytænkning som dette gør, at Mads selvfølgelig er at finde på The M List igen i år.