Erfaring
Malene startede som Account Director hos Carat i 2003, hvor hun over et par år bestred en række forskellige lederstillinger som Client Service Director, Strategy Director og Managing Director. I 2014 valgte hun at skifte bureausiden ud med den offentlige tv-branche, da hun takkede ja til jobbet som Chief Marketing Officer hos Danmarks Radio, hvor hun i dag er Chef for Design og Branding.
Motivation
Malene Birkebæk har gennem en årrække sat sit præg på Danmarks Radios marketingprofil og vist sig som en sværvægter inden for sit felt. Hun er en marketer af særlig kaliber, som arbejder med planning, kreativitet og konceptuel forståelse i en branche, der kan være defineret af intuition og begrænsende marketingrammer – og det går ikke ubemærket hen. Med prisvindende kampagner bag sig er Malene nu ansvarlig for public service-kanalens design og branding, hvor hun med tryk på den digitale omstilling skal vise Danmarks forbrugere, at Danmarks Radio er langt mere end en gammel kulturprofil. Malene forstår at skille sig ud og kommunikere til et bredt publikum, uden at gå på kompromis med sin marketingmæssige nytænkning, og er derfor den rette profil til at brande Danmarks Radio’s nye position og identitet.