Erfaring
Lige siden sin start i dansk erhvervsliv i 2003, har Martin siddet hos Netto. Han startede som Store Manager, derefter Finance Controller. I 2011 fik Martin sit første marketingjob som Head of Marketing for Netto Danmark. I 2014 fik han tildelt det internationale marketingansvar, inden han for et år siden blev Vice President, Netto (Salling Group).
Motivation
Netto formår at skille sig positivt ud i den danske og internationale dagligvarehandel, der oplever et stigende pres fra differentierede og e-commerce-orienterede konkurrenter samt informerede og kvalitetsbevidste forbrugere. En bedrift, der bl.a. kan tilskrives det kommercielle marketingfokus, som Martin Hasgard Olesen sætter for kæden. Martin har været med til at initiere antibiotikafrit svinekød samt et samarbejde om bier med Økologisk Landsforening, og har dertil spillet en rolle i den mangfoldighed, som Netto markerer sig på, hvilket blev belønnet med årets detailpris ved Danish Rainbow Awards. Det understreger Martin som en marketer, der forstår sine målgrupper og møder dem i øjenhøjde. Han byder ind med en stor faglighed og et bredt kompetencefelt gennem hele Nettos værdikæde, og er en selvskreven profil på The M List 2019.