Erfaring
Mikkel startede sin karriere med en læreruddannelse, men i 2006 brød hans interesse for øl for alvor igennem. Sammen med vennen Kristian Keller startede han bryggeriet Mikkeller, som i dag er internationalt kendt med øl, som har ligget på en tredjeplads på ratebeer.com. Efterfølgende har Mikkel åbnet barer og restauranter i både Danmark, Sverige, Island, Thailand og USA.
Motivation
Mikkel Borg Bjergsø er en sand entreprenør, som med stor målrettethed har opbygget et bryggeri og brand, der i dag er anerkendt verden over. Mikkel mener, at marketing og omdømme skal bæres af gode produkter, nye idéer og sociale medier, men det kan være svært at hamle op med giganternes marketing- og innovationsbudgetter. Med mod og nytænkning har Mikkel og hans team gennem innovationer, samarbejder, sponsorater og storytelling øget både vækst og kendskab til Mikkeller til nu 50 lande, investeret i nyt bryggeri og åbnet en stribe ølbarer verden over. Det har betydet fremgang med tocifrede vækstrater fra år til år, hvilket resulterede i HBH Fondens markedsføringspris i 2018. Med høje ambitioner og stærke innovative kompetencer har Mikkel forvandlet et lille bryggeri til en international succes, hvilket lander ham en plads på The M List.