Erfaring

Peter startede sin digitale rejse i 2003, da han startede i Omnicom Media Group. Her har han siddet med digital rådgivning, og har gennem årene beskæftiget sig med Programmatic hos Accuen, segmentering og udvikling hos Annalect, samt siddet som senior rådgiver hos Resolution Media indtil 2016. Peter sidder i dag som direktør hos Hearts & Science, hvor han er ansvarlig for data og målretning.

Motivation

Når snakken falder på nogle af de allerdygtigste danske profiler inden for Martech og datadrevet marketing, skal Peter Loell naturligvis nævnes. Peter kalder sig selv for Adtech/Martech data “plumber”, og når han rådgiver om marketingdisciplinens fremtidige udvikling, spidser både den danske og udenlandske branche ører. Han er desuden en anerkendt foredragsholder, har bestredet en række digitale rådgiverpositioner og har en uovertruffen evne til at kombinere marketing, data og teknologi. Som en del af ledelsesteamet hos Hearts & Science aktiverer han sine kompetencer i strategiudvikling, hvor fokus er på at integrere data bedst muligt i platformsteknologier, media og reklame og marketing generelt. Som en profil, der i høj grad er med til at sætte den fremtidige marketingscene, er Peter igen et navn, der kvalificerer sig til The M List.

HVAD HAR VÆRET DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SUCCES I 2018?

Det har nok været at modtage guld i programmatic marketing til Festival Of Media Global, for arbejdet med at skabe en helt ny tilgang, til både måling og målgrupper.

HVAD VILLE DU GERNE HAVE GJORT MERE AF I 2018?

Både personligt (og for hele branchen) havde jeg gerne set flere cases hvor marketing- og annonceteknologier naturligt “smeltede” sammen, for at skabe en mere sammenhængende brugeroplevelse for slutkunden.

HVAD BLIVER DIN STØRSTE MARKETING UDFORDRING I 2019?

At finde nye måder hvorpå man kan genskabe “forbindelsen” mellem forbrugeren og brandet igennem data og marketing, i en tid med øget reklame-lede og stigende uvillighed til at dele data.

HVORDAN FORVENTER DU, AT DIN ROLLE VIL FORANDRE SIG I 2019?

Den vil i stigende grad gå fra at være eksekverende, over til at være rådgivende og faciliterende.

HVIS DER VAR EN I BRANCHEN DU SKULLE GIVE ET SKULDERKLAP – HVEM SKULLE DET VÆRE OG HVORFOR?

Jeg ville vende det om, og give hele branchen et skulderklap for året der gik. Der har aldrig været et år, som har budt på så mange udfordringer, ikke mindst teknologisk som lovgivningsmæssigt.

HVIS 2019 SKAL VÆRE EN SUCCES FOR DIG, HVAD SKAL DU SÅ OPNÅ?

Det korte svar er relevans – at skabe mere relevans i forholdet mellem forbrugeren og marketing, og øge relevansen mellem vores ydelser og vores kunders forretningsmålsætninger.