Erfaring
Pia startede som Account Manager hos McCann Erickson i 2000. I 2002 fortsatte hun som Account Director i reklamebureauet Propaganda, før hun i 2008 skiftede til DDB Copenhagen, hvor hun havde forskellige direktørstillinger. I 2015 blev Pia ansat i Coop som Brand Manager, hvor hun siden avancerede internt og fra midt 2018 kunne kalde sig marketingdirektør for alle Coop Danmark-butikker.
Motivation
Pia Niemann kommer med mange års god erfaring fra reklamebranchen, og det var derfor beundringsværdigt, da hun for knap fire år siden forlod reklamebranchen uden at kende næste skridt. Med stor passion for gastronomiens mange facetter søgte hun en marketingposition hos Coop, og kan i dag kalde sig marketingdirektør med fuldt ansvar for Coop-brandet, alle brugskæderne og private labels samt Fakta-kæden. Hos Coop sætter Pia innovation øverst på dagsordenen, hvor hun med et skarpt kommercielt blik og bred forbrugerforståelse har gjort sig til frontløber på inkorporeringen af sociale medier i koncernens fælles “Et Coop”-strategi samt optimeret mediaspend og strømlinet koncernens budskabsstruktur. Pia er hermed et bevis på, at ægte passion og dyb strategisk faglighed kan drive store værker.