Erfaring

Andreas’ karriere tog fart i 2008 som Consultant & Analyst hos eCapacity, senere som Senior Consultant. I 2013 skiftede han til en stilling som Director, Marketing hos Better Collective, hvor han senere fik rollen Director, Head of Business Intelligence. Hernæst gik rejsen til momondo, og i dag sidder han som VP, Engagement Marketing hos KAYAK.

Motivation

Igen i år har Andreas Phillipsen gjort sig bemærket som en af branchens største marketingtalenter. På kort tid har han skabt sig en imponerende karriere med et eksplosivt voksende ansvarsområde. På bare to år er han gået fra at lede et team på to til et team på 70+ og sidder i dag med det fulde globale ansvar for engagement marketing for alle KAYAK’s brands og dertil ledelse på tværs af København, Berlin, Zürich og USA. Qua et sjældent højt ambitionsniveau og professionelt drive har Andreas gennem det seneste år brillieret med stærke arketingstrategier, der ikke blot har skabt vækst, men også markeret KAYAK og subbrands som en værdig spiller i en ellers konkurrencepræget branche. Andreas tænker både digitalt og strategisk og formår gang på gang at få alle med sig på rejsen.

Hvad har været din største professionelle succes i 2019?

Lykkedes med at forbedre sammenspillet mellem marketing og product samt aligne på fælles målsætninger.

Hvad ville du gerne have gjort mere af i 2019?

Ville gerne have evalueret mere.

Hvad bliver din største marketingudfordring i 2020 hvis forudsigelserne om dårligere konjunkturer holder stik?

Holde fokus på målet for hvert enkelt projekt.

Hvordan forventer du, at din rolle vil forandre sig i 2020?

Det gør den ikke umiddelbart.

Vil FN’s verdensmål påvirke dit arbejde i 2020 – og i så fald hvordan?

Nej…

Hvis der var en i branchen du skulle give et skulderklap – hvem skulle det være og hvorfor?