Erfaring
Hannes 18 år i Arla startede i 2001 som Executive Director, Marketing for mejerigigantens britiske forretning. De følgende år kravlede hun op ad den interne rangstige og har siddet som både Deputy Business Group Director og Deputy CEO (begge med ansvar for Storbritannien), SVP Global MSB & Arla Brand og SVP Global Categories. Siden 2016 har hun siddet i rollen som CMO og EVP.
Motivation
Hanne Søndergaard blev velfortjent kåret som Årets CMO 2019, og i år er hun igen at finde på The M List. Endnu en gang takket være de stærke resultater, hun skaber, samt hendes strategiske lederevner i rollen som frontfigur for Arlas marketing-, innovations- og kommunikationsindsatser. For Hanne er bæredygtighed, klima og sundhed ikke kække buzzwords, der pynter på Arlas brand, men emner hun tager alvorligt og eksplicit lader være styrende for de initiativer, hun lægger navn til. Indsatserne har ikke blot rykket ved forbrugernes opfattelse af andelsmejerikoncernen, men også skabt solide økonomiske resultater. 2019 var foruden året, hvor Arla bragte deres kreative, digitale marketingindsatser hjem i form af deres inhouse agency ”The Barn” – et træk, der allerede har vist sig succesfuldt. Hanne er et stort navn på The M List 2020.