Erfaring
Jesper startede karrieren med nogle år i Paris, og i 1999 var han med til at stifte Scandinavian Design Group. I 2010 blev han medstifiter af 3X, hvor han derudover sad som Strategic Creative Director. Siden 2016 har han haft samme stilling i det kreative bureau Pearlfisher.
Motivation
Med en sjælden set flair evner Jesper von Wieding at kombinere unikt design med strategisk kreativitet, hvilket har ført Pearlfisher frem som et prisvindende bureau med stor gennemslagskraft. Særligt det seneste år har været et vigtigt kreativt år for bureauet, som i den grad har gjort sig bemærket i branchen. Dette bl.a. med det innovative challenger-brand, Sea Man Seaweed Chips, som det seneste år har høstet stor international anerkendelse med nomineringer og priser ved både The Dieline Awards, Transform Award, Creative Pool, D&AD og Pentawards. Prestige, som især kan tilskrives Jesper og hans innovative tække, og som hertil landede Pearlfisher prisen som “Årets Design Bureau” ved Creative Circle 2019. Det er derfor næppe nogen overraskelse, at Jesper også er på årets The M List.