Erfaring
Motivation
Lars Kjøller Mejlgaard er med sine snart knap 14 år hos Royal Unibrew én af de skarpeste og mest erfarne FMCG-profiler herhjemme. Han er både en begavet strateg og en dreven hands-on leder, der har klare holdninger til industrien, produkter og marketing anno 2020. Lars og Royal Unibrew har det seneste år begået skarpe marketing- og brandinginitiativer som sponsoraftalen med Copenhell og det at få et førende band som Minds of 99 til at repræsentere Royal-brandet. Dertil har Lars spillet en nøglerolle i virksomhedens vækst de seneste år samt været del af en spændende rejse med solide økonomiske opsving. Det afspejler sig ligeledes i hans rolle, der, lige som mange andre marketingdirektørers, har stadig større indflydelse på kerneforretningen. Stærke resultater og højt ambitionsniveau sikrer Lars en plads på årets liste.
Hvad har været din største professionelle succes i 2019?
Hvad ville du gerne have gjort mere af i 2019?
Mere fokus på mine top fem “must win battles”, men da forbrugerne i vores kategori løbende stiller større krav til nye smagsvarianter og repertoire generelt, er vores brand-portefølje vokset betragteligt, hvilket fra tid til anden kan fjerne fokus fra de store forretningsmæssige potentialer. Det kræver benhård disciplin i en dynamisk branche.