Erfaring
Lene har næsten 20 år bag sig i skovirksomheden ECCO, hvor hun i 2001 startede som Project Manager og siden er avanceret internt. Hun har haft flere fremtrædende roller og har bl.a. siddet som Director Global Brand Management, Leader Centers of Excellence. Siden starten af 2017 har hun siddet med ansvar for ECCOs globale marketinginitiativer i en stilling som Director, Head of Global Marketing.
Motivation
Lene Nedergaard har gennem sine næsten 20 år hos ECCO siddet på flere fremtrædende direktørposter. Hermed har hun været en stor del af den drivkraft, der har gjort de seneste år til historisk gode regnskabsår for skovirksomheden. Det skyldes bl.a. en oprustning på marketinginitiativer og onlinedelen, hvor Lene som global marketingdirektør kan tage en stor del af æren for den udvikling og det øgede kendskab, ECCO de seneste år har nydt godt af. Med dyb forståelse for retail-marketing og flair for det digitale har hun været medvirkende til ECCO’s værditilvækst og globale positionering i et ellers presset skomarked. En vækst der kræver en leder med stærke branding- og positioneringskompetencer. Lene har spændt skoene godt fast, og stopper ikke før hun lykkes, hvorfor hun i den grad fortjener en flot plads på The M List.