Erfaring

I 2009 startede Line som kreativ chef og kommunikationsansvarlig hos Øst for Paradis. Herefter sad hun i hhv. Lazylazy.com og AU Center for Entreprenørskab og Innovation, inden hun i 2013 blev ansat i hummel, senest som E-commerce Manager. Efter knap tre år rykkede hun videre til Bolia.com, hvor hun i dag sidder som International Marketing & Omnichannel Director.

Motivation

Sidste år var Line Bering Larsen nomineret til Årets CMO og igen i år pryder hendes navn The M List. I sit virke som Bolia.com’s Marketing & Omnichannel Director er hun blandt landets mest spændende og innovative marketers, der gang på gang har formået at tænke et grundlæggende fysisk produkt ind i den digitale tidsalder med flotte kommercielle resultater til følge. Med et stærkt udgangspunkt i omnichannel-principper bidrager hun fortsat til møbelkædens spændende rejse, som har taget turen forbi et auditivt element i form af Music x Bolia samt en ny, strategisk marketingplatform, der på tværs af kanaler afspejler bæredygtighed og eksklusivt design. Netop Lines flair for innovative satsninger og rene form for nytænkning og gentænkning af Bolia. com-brandet, har endnu en gang landet Line på The M List.

Hvad har været din største professionelle succes i 2019?

Implementering af ny, strategisk marketingplatform, der i alle kanaler understøtter vores longevity-strategi, hvor bæredygtige materialer og produktionsformer er grundlaget for alle vores designs. Strategien har været en stor succes, og alle vores butiks-markeder, 32 webshop-lande og store B2B-væksteventyr har oplevet markant fremgang i året.

Hvad ville du gerne have gjort mere af i 2019?

Bolia er midt i en større, spændende omstilling af den komplette IT-infrastruktur, og jeg ser derfor frem til, at vi kan bygge en solid martech stack ovenpå, når den står færdig i foråret 2020. Så 2020 bliver året, hvor vores martech ambitioner for alvor tager fart – hvilket jeg ville have elsket at have lanceret i 2019.

Hvad bliver din største marketingudfordring i 2020 hvis forudsigelserne om dårligere konjunkturer holder stik?

Vi skal skabe et endnu tættere forhold til vores eksisterende kunder og opbygge nye koncepter, der koncentrerer sig om design-holdbarhed og re-cirkulation/upcycling, da klima- og genbrugsagendaen kun vil tage fart. En spændende tid, hvor ”fast fashion” vil vige for design, der er skabt til at holde og ikke kræver gentagne investeringer.

Hvordan forventer du, at din rolle vil forandre sig i 2020?

Som ansvarlig for hele omnichanneloplevelsen i en designkæde med fysiske butikker, webshops og B2B forhandlere, er min rolle i forandring hver evig eneste dag, når vi udforsker nye salgskanaler, koncepter, kollektioner, services og meget mere. Dette forventer jeg på ingen måde aftager – og det gør det spændende at gå på arbejde hver eneste dag!

Vil FN’s verdensmål påvirke dit arbejde i 2020 – og i så fald hvordan?

Vi har allerede for år tilbage lagt FN’s verdensmål til grund for alle strategiske beslutninger, særligt mål 12: ”Ansvarligt forbrug og produktion”, og med transformationen af hele produktionen følger naturligt også en helt ny strategi og platform, som er enormt spændende at bringe ud i verden.

Hvis der var en i branchen du skulle give et skulderklap – hvem skulle det være og hvorfor?

Jeg vil give et skulderklap til alle dem, der tør udfordre normerne, tænke nyt – både i forretningsideer og måder at angribe marketing som felt. Der er så meget marketing, der benytter sig af den samme opskift som altid, og det er en glæde at se nye spillere, platforme og eksekveringer. Det sker desværre bare for sjældent.