Erfaring

I 2000 startede Martin rejsen med LINDSTROM COMPANY, som han lige siden har drevet på succesfuld vis. Sideløbende arbejder han desuden som foredragsholder og er dertil forfatter til hele otte New York Times bestseller-bøger. Martin er kendt som en respekteret brandingekspert og konsulent.

Motivation

Martin Lindstrom har spillet en central rolle i adskillige rebranding processer og står i front for nytænkning af branding og kundepsykologi. Senest har TIME udnævnt ham som en af verdens 100 mest indflydelsesrige personer. Verden over bliver han rost for sin karisma og dybe brancheindsigter, når han indtager talerstolen som foredragsholder. Dermed har Martin fastcementeret sin plads i toppen af det internationale brandhierarki. Med flotte meritter er han med til at definere brandingdisciplinen, og med Martin ved roret er det bestemt ikke en branche, der får lov til at stå i stampe. Som forfatter til otte bestseller-bøger er Martin en vidensbank uden sidestykke. Han formår ikke blot at følge med i brandingdisciplinens lyntempo, men er med til at udstikke retningen for hele branchen, og han er derfor igen at se på The M List.

Hvad har været din største professionelle succes i 2019?

Rebrande en af verdens største religioner. Fascinerende. Indsigtsfuldt…og en øjenåbner.

Hvad ville du gerne have gjort mere af i 2019?

Sove på jorden.

Hvad bliver din største marketingudfordring i 2020 hvis forudsigelserne om dårligere konjunkturer holder stik?

Hjælpe vores kunder igennem mulige kriser.

Hvordan forventer du, at din rolle vil forandre sig i 2020?

Mit fokus har gennem de sidste 2 år langsomt vendt sig imod forretnings- og kulturtransformation. Den 2. juni 2020 lancerer jeg min første bog om dette emne. Jeg er super begejstret for den udvikling, da det er noget, vi har arbejdet med igennem de sidste fem år, men aldrig (rigtig) skrevet om det i mine tidligere bøger. Før nu!

Vil FN’s verdensmål påvirke dit arbejde i 2020 – og i så fald hvordan?

Ja, det vil. Flere af vores kunder er bundet af FN’s verdensmål – med bæredygtighed som den vigtigste drivkraft. Det der er fascinerende er, at et stigende antal af vores kunder har ændret fokus de seneste år. Nu er der en reel bekymring om bæredygtighed over profit.

Hvis der var en i branchen du skulle give et skulderklap – hvem skulle det være og hvorfor?

Jeg søger stadig.. Forhåbentlig finder jeg én, inden det er for sent.