Erfaring
Mathias’ karriere startede hos hhv. DBA og eBay, inden han i 2009 kom til Just-Eat.dk som Marketing Manager. To år senere rykkede han til LEGO Group som Digital Strategy Manager og har siden siddet hos både Dynaudio, MEC og Nodes. I 2018 gik turen til IUM Danmark, hvor han siden har siddet som Managing Partner.
Motivation
Der er fart over feltet, når Mathias Funder sætter den digitale marketingagenda hos IUM Danmark gennem et flot arbejde i spændingsfeltet mellem medie- og marketingstrategi, teknologi og ledelse. De seneste år har han succesfuldt ført sine medarbejdere og deres kompetencer frem i lyset, og vist, at han mestrer at samle og orkestrere dem på et højt niveau. Og det har ført store vækstplaner og samarbejder med sig. Just Eat valgte i 2019 at skifte en række forskellige mediebureauer ud med IUM-netværket, hvilket har sat IUM i Danmark i front, for at styrke den verdensomspændende online-virksomheds markedsposition. Mathias er en ung og fremadstormende bureauleder, der forstår at levere stærke mediebureauløsninger med et skarpt øje for brugeradfærd, medier og teknologi. Det sikrer ham en plads på The M List 2020.