Erfaring

Mettes marketingkarriere tog afsæt i bilbranchen hos virksomheder som Peugeot, Mercedes-Benz og Skandinavisk Motor Company. Efter mere end 10 år tog hun til Dong Energy som CLM Manager og derefter til YouSee. I 2013 blev hun Solution Sales Professional CRM hos Microsoft, og i 2014 startede hendes mange år hos Codan. Her sidder hun i dag som Marketing & Communications Director.

Motivation

Med Mette Heering Pontoppidan i forreste række har Codan skruet op for de digitale marketingspor. Det har resulteret i spændende initiativer med mærkbar effekt. Igen har Mette markeret sig som en visionær marketer, der med en holistisk og samfundsorienteret tilgang til marketingfaget, forstår at skabe kampagner, der møder målgruppen i øjenhøjde og skaber vækst for Codans brand. Gennem en kombination af marketing og PR kunne Codans køreprøvekampagne i 2019 ses på tværs af kanaler over hele landet, med mere end 10 mio. visninger på sociale medier. Med en ROMI på 5,2 har Mettes flair for marketing og data succesfuldt sat et tungt produkt som bilforsikringer på danskernes læber, samt skabt engagement og sammenhold omkring emnet. Hun evner fortsat at udvikle brandpotentiale og booste salg, og står skarpt på årets liste.

Hvad har været din største professionelle succes i 2019?

Codan kampagnen “teoriprøven”, der under 2019 har skabt super flotte resultater og stærk ROI.

Hvad ville du gerne have gjort mere af i 2019?

Flere kampagner drevet som “teoriprøven” med stærk herofilm og foldet ud i alle egne og eksterne kanaler på tværs af marketing og kommunikation.

Hvad bliver din største marketingudfordring i 2020 hvis forudsigelserne om dårligere konjunkturer holder stik?

Codan’s vækstcase på privatmarkedet.

Hvordan forventer du, at din rolle vil forandre sig i 2020?

Rollen forandrer sig hele tiden, og det forventer jeg fortsætter i 2020.

Vil FN’s verdensmål påvirke dit arbejde i 2020 – og i så fald hvordan?

Som ansvarlig for Codan CSR vil FN’s verdensmål også påvirke mit arbejde i 2020. Der vil blive prioriteret mere tid til at understøtte disse mål i 2020.

Hvis der var en i branchen du skulle give et skulderklap – hvem skulle det være og hvorfor?