Erfaring

Michael startede som Partner & Client Manager hos Happy Advertising i 1998. Efter ni år begyndte han som Marketing Manager hos Kop&Kande, og i 2009 skiftede han til Expert, senest som Nordic Marketing Manager. Siden 2014 har Michael siddet som Marketing Director hos Jysk.

Motivation

Michael Gade er en dygtig marketer inden for retailbranchen, som bestrider et stort ansvarsområde hos Jysk. Med øje for samfundets hastige forandring og forbrugernes svingende færden har Michael ført Jysks kommunikations- og marketingtiltag til mere digitalt udviklede indsatser. Dette med en ny strategi, der satser yderligere på den internationale retail-kædes digitale processer. Og resultaterne skyller allerede ind i en lind strøm af bl.a. større reach og mere salg i butikkerne. De seneste år har Michael arbejdet med nye typer af kommunikation og har hermed været med til at genere et reach på intet mindre end 84 mio. mennesker. Ingen tvivl om, at Michaels kommunikations- og marketingtiltag er den rette vej mod vækst. For dette fortjener han ikke kun branchens anerkendelse, men også en varm velkomst på The M List.

Hvad har været din største professionelle succes i 2019?

Uden tvivl, at vi på samme tid evnede at løfte footfall til både de fysiske og online butikker samtidig med, at vi løftede vores brandperception markant.

Hvad ville du gerne have gjort mere af i 2019?

Jeg ville gerne have haft tid til at bygge mere på mine egne kompetencer. Synes det er en fantastisk proces konstant at blive dygtigere.

Hvad bliver din største marketingudfordring i 2020 hvis forudsigelserne om dårligere konjunkturer holder stik?

Vores forretningsmodel og strategi gør, at vi med høj frekvens i løbet af året har behov for stor reach på vores kampagner inden for en kort tidshorisont. Det mere og mere fragmenterede mediebillede udfordrer os hele tiden, hvilket er en konstant spændende udfordring. Den bliver kun større i 2020.

Hvordan forventer du, at din rolle vil forandre sig i 2020?

Jeg forventer, at marketing stadig vil spille en stor rolle i mange af forretningsprocesserne. Vi får konstant adgang til mere og mere data, som vi skal evne at udnytte optimalt.

Vil FN’s verdensmål påvirke dit arbejde i 2020 – og i så fald hvordan?

Vi har fuld fokus på verdensmålene og har sat en række projekter i gang fra emballage til kollektioner. Jeg tror, at påvirkningerne vil komme som større og mere generelle tendenser og trends.

Hvis der var en i branchen du skulle give et skulderklap – hvem skulle det være og hvorfor?

Så ville det være Mona Juul. Vi har kæmpet og diskuteret meget igennem årene. Men jeg har virkelig respekt for hendes involvering og for det projekt, som hun har sat i gang.