Erfaring

Mikaels årelange karriere hos & Co. startede i 2000, efter fem år som kontaktchef hos DDB. Lige siden årtusindeskiftet har han siddet som CEO og partner hos det kendte reklamebureau, og fra 2014 også som partner og medstifter af The North Alliance. I dag kan han kalde sig både administrerende direktør hos & Co. og Country Manager for The North Alliance Danmark.

Motivation

Ingen The M List 2020 uden Mikael Jørgensen! Som en af landets mest synlige og dygtigste bureaudirektører kan han endnu en gang se tilbage på et år med vækst, succes og fremgang. Dette med hans skarpe blik, som fortsat spotter stærke vækstmuligheder i både Danmark, på tværs af Norden og internationalt. Da Mikael for snart seks år siden var med til at forme NoA, bestod netværket af syv selskaber. I dag er tallet steget til 11, og NoA er vokset til dobbelt størrelse med en omsætning på omkring 800 mio. kr. og knap 1.000 medarbejdere. Det seneste år har et nyt NoA-bureau set dagens lys under navnet NoA Health, og netværket er købt af kapitalfonden Norvestor. I den forbindelse er Mikael velfortjent udnævnt til Country Manager for NoA Danmark. The M List ser frem til opbygningen af NoA 2.0 og Mikaels fremtidige vækstambitioner.

Hvad har været din største professionelle succes i 2019?

At & Co. blev valgt til at lave valgkampagne til Europa Parlamentet rettet imod 400 mio. europæere. Og at vi med det arbejde, var med til at vende udviklingen og få en stigning i stemmedeltagelsen på næsten 20 %.

Hvad ville du gerne have gjort mere af i 2019?

Tror desværre svaret er det samme som sidste år. At have været mere til stede overfor flere af dem jeg holder af. Både på job og hjemme.

Hvad bliver din største marketingudfordring i 2020 hvis forudsigelserne om dårligere konjunkturer holder stik?

Sikre endnu bedre sammenhængskraft i NoA Danmark og imellem alle bureauerne i vores familie her i Adelgade. Jeg er overbevist om at evnen, lysten og viljen til at arbejde sammen på tværs af forskellige kompetencer bliver altafgørende i en mere og mere kompleks verden.

Hvordan forventer du, at din rolle vil forandre sig i 2020?

Jeg forventer et stort fokus de kommende år bliver at kunne skabe toplinje- vækst for vores kunder. Det kræver mange forskellige kompetencer, der samarbejder. Min opgave bliver at sætte alle NoA’s kompetencer i spil på bedst mulige måde, så det bliver en realitet.

Vil FN’s verdensmål påvirke dit arbejde i 2020 – og i så fald hvordan?

Ja, helt bestemt. Mange af de problemstillinger vi diskuterer med vores kunder, kommer i kontakt med FN’s verdensmål på den ene eller anden måde. Ligesom vores egen opførsel, som virksomhed i verden, bliver mere afspejlet af de mål, end det tidligere har været tilfældet.

Hvis der var en i branchen du skulle give et skulderklap – hvem skulle det være og hvorfor?

Alle dem der rådgiver deres kunder med stor integritet, og ikke bare for at sælge dem noget.