Erfaring

I 1997 startede Mikkel en niårig karriere hos Procter & Gamble, senest som Senior Brand Manager. I 2007 rykkede han til Reckitt Benckiser som Nordisk Marketing Director, og i 2009 startede han hos Carlsberg. Her sad han i næsten syv år, inden han i 2007 kom til nemlig.com i sin nuværende stilling som kommerciel direktør.

Motivation

For femte år i træk er Mikkel Pilemand at finde på The M List, og dette på baggrund af kontinuerlige fine resultater og et spændende arbejde i spændingsfeltet mellem stabilitet og innovation. Med et fast blik på både forbrugeren og markedet, evner han fortsat at udvikle innovative produktlanceringer og internt stærkt samarbejde hos Danmarks førende onlinesupermarked. Dette med bl.a. nytænkende måltidskasser og bæredygtigt samarbejde med Wefood. Det har givet nemlig.com vokseværk det seneste år. Omsætningen er steget med 28 % i takt med, at flere kunder har valgt at få deres dagligvareindkøb leveret direkte til døren. På trods af et benhårdt og konkurrencepræget marked står Mikkel fortsat som en solid klippe, og er en skarp kommerciel og strategisk leder, som fortjener en plads på årets liste.

Hvad har været din største professionelle succes i 2019?

Har fået skabt et endnu bedre team, med stigende grad af tværfagligt samarbejde og specialisering. Et hold af passionerede kolleger, flere internt rekrutteret.

Hvad ville du gerne have gjort mere af i 2019?

Endnu mere aktivering af alle de værdifulde data, vi har til rådighed for at skabe en endnu mere relevant oplevelse for vores kunder.

Hvad bliver din største marketingudfordring i 2020 hvis forudsigelserne om dårligere konjunkturer holder stik?

nemlig.com skal nok klare sig, hvis vi bare holder fokus på vores primære fordel. Vores kunder sparer jo let op til tre timer om ugen på at handle hos os vs. de traditionelle supermarkeder.

Hvordan forventer du, at din rolle vil forandre sig i 2020?

CSR bliver endnu vigtigere og vil veje tungere i vores prioriteringer.

Vil FN’s verdensmål påvirke dit arbejde i 2020 – og i så fald hvordan?

De har allerede haft fin nytte for nemlig.com. Vi har anvendt dem til at positionere vores CSR-fokusområder både internt og eksternt. Det vil vi fortsætte med.

Hvis der var en i branchen du skulle give et skulderklap – hvem skulle det være og hvorfor?

Det bliver til de små firmaer. Iværksætterne. Arbejder i døgndrift og løber en høj risiko. Men har stålsat tro på deres vision, deres projekt.