Erfaring

Morten startede sin karriere hos Dynamicweb Software, hvor han sad fra 2005 til 2010. Derefter landede han et job hos Dentsu Aegis Network som Head of Dentsu Aegis Data Lab. Lige siden har han arbejdet for Dentsu Aegis Network og sidder i dag som Executive Director for Amplifi samt Managing Director for iProspect, begge ejet af Dentsu Aegis Network.

Motivation

Morten Bruhn Højsgaard står i spidsen for den danske afdeling af verdens førende digitale performancemarketingbureau. iProspect  kan  med  stolthed se tilbage på et år med vækst og spændende projekter, hvilket i høj grad kan tilskrives Morten og hans stærke forståelse for både mennesker, forretning, data og teknologi. Med digital tyngde og et stærkt strategisk overblik, har han succesfuldt ført bureauet ind i nye projekter. Disse tæller bl.a. lanceringen af platformen OneSearch, der skal optimere SEO og SEM på tværs af de to discipliner, samt at iProspect i dag kan kalde sig en stolt Google Marketing Platform Partner, som nogle af de første globalt. Morten har om nogen styr på forretningsudvikling i en digital og dynamisk branche og driver i sandhed business performance for sine kunder. Det har sat ham direkte på The M List 2020.

Hvad har været din største professionelle succes i 2019?

At blive reseller på Google Marketing Platform, som nogle af de første globalt. Vigtigt fordi hele branchen befinder sig midt i en kæmpe transformation omkring ejerskab på tech og data, og selvom vi har arbejdet med platformen i mange år, har vi nu certifikatet på, at vi er et af de få bureauer, som rent faktisk kan sælge og implementere GMP.

Hvad ville du gerne have gjort mere af i 2019?

Bruge mere tid sammen med kunderne! Komme endnu tættere på de ud- fordringer som de står med. Eksempelvis bedre brug af egen data. Der er så kæmpe et potentiale i aktivering af CRM. Ofte bruger jeg for meget tid på at se frem i tiden og lave de “perfekte” produkter og services på kontoret. Det vil jeg gerne være bedre til i 2020.

Hvad bliver din største marketingudfordring i 2020 hvis forudsigelserne om dårligere konjunkturer holder stik?

Overbevise C-level om, at marketing ikke bare er noget, vi kan spare væk i dårlige tider, samtidig med at vi har fokus på, at pengene bruges rigtigt. Jeg synes, vi kommer tættere og tættere på sammenhængen mellem brand vs. performancemarketing, samt hvordan vi måler succes i en omnichannel verden, og den forståelse bliver afgørende for succes.

Hvordan forventer du, at din rolle vil forandre sig i 2020?

Vi har arbejdet meget med implementering af selvledende teams, hvilket alt andet lige frigør noget tid for mig og lederne, så vi kan bruge endnu mere tid sammen med vores kunder. Så jeg glæder mig til endnu flere strategiske snakke om forretning, og især hvordan data og teknologi kan spille en endnu større rolle for deres kunderejse.

Vil FN’s verdensmål påvirke dit arbejde i 2020 – og i så fald hvordan?

Ja, det vil de, men ikke nødvendigvis fordi det er FN’s verdensmål, men fordi det er sund fornuft og det rigtige at gøre. I arbejdet med vores kunde Grundfos, kommer vi jo tæt på et par af dem, men også internt på kontoret har vi fokus på sundhed og trivsel, meningsfulde jobs, diversitet og ligestilling.

Hvis der var en i branchen du skulle give et skulderklap – hvem skulle det være og hvorfor?

Anders Mørup og hans team fra Bet25. Skulderklappet gives for deres mod omkring at bygge deres brands op omkring Franzi25. Vi elsker at arbejde sammen med dem. De er super ambitiøse, og vi har bygget et rigtig godt partnerskab op på kort tid. Anders går forrest i at bygge den relation.