Erfaring
Morten har haft sin gang i nogle af landets største FMCG- og branddrevne virksomheder, hvor han har siddet i ledende marketingstillinger. Først Dandy og Cadbury (i dag Mondelez), senere TOP-TOY og LEGO Group, og de seneste seks år hos Carlsberg Group. Her sidder han i dag som Vice President Marketing.
Motivation
Siden 2016 har Morten Holst Boye været fast inventar på The M List. Og her har vi ham igen på både The M List 2020 og nomineret til Årets CMO 2020. Som øverste chef i Carlsbergs marketingafdeling har han igen påvist flotte økonomiske 2019-resultater for de mange Carlsberg-brands. Bare resultaterne for Carlsberg Nordic, der med længder er blevet Danmarks største alkoholfri-øl, taler for sig selv. Dette, sammen med bæredygtige initiativer og priser i både Cannes og ved Rambuk-uddelingen for bryggeriets innovative dåsepakning, kan spores tilbage til Morten. Han kendes i branchen som én af dem, der bedst forstår at drive virksomhedsvækst på den store klinge og som evner at bringe digitale muligheder helt ind i kernen af marketinggesjæften. Morten er blandt landets mest prominente og dygtigste marketers og hører til på årets liste.