Erfaring

Morten startede hos e-Types tilbage i 2004. Herefter sad han hos IDEO, inden han i 2008 startede hos LEGO, senest som Senior Manager, Experience Research. I 2013 rykkede han til IKEA, hvor han i oktober stoppede som Head of Shopping Experience, for at tage til Maersk som Sr. Product Exploration & Portfolio Mgr. Ocean Product Development.

Motivation

Morten Lundholm er efterhånden et kendt ansigt på The M List, og dette år er ingen undtagelse. I november sagde han farvel til det velkendte IKEA og åbnede døren op til Maersk. Bag sig har han et spændende og succesfuldt fagligt funderet arbejde med IKEA’s kundeoplevelser. Få profiler i branchen besidder en lige så stor evne til at sætte målgruppeindsigter, innovation og digitale discipliner seriøst og øverst på dagsordenen, som Morten, og dette har han nu taget med sig til det store, kendte Maersk. Morten har et skarpt blik for såvel det kreative som det kommercielle, altid med en relevant forankring i kunden og forbrugerens behov. Han er i den grad en profil, der kan fremme Maersk’s forretningsmæssige succeser gennem stærk strategisk kundeforankrede end-to-end produktudviklinger. Morten er en anerkendt The M List-profil.

Hvad har været din største professionelle succes i 2019?

At forlade de trygge rammer hos IKEA og få muligheden for at genopdage og redefinere mig selv hos Maersk.

Hvad ville du gerne have gjort mere af i 2019?

Være bedre til at lytte til mig selv, og være mindre påvirket af mine ideer om, hvad jeg burde gøre, når jeg bliver stor.

Hvad bliver din største marketingudfordring i 2020 hvis forudsigelserne om dårligere konjunkturer holder stik?

Inspirere Maersk til at blive endnu bedre til at omsætte kundedata til værdiforslag, der kan hjælpe os til at sætte retning for vores end-to-end produktudvikling i Ocean-forretningen.

Hvordan forventer du, at din rolle vil forandre sig i 2020?

At gå fra at forvalte og udvikle en global operationel linjefunktion i IKEA til at arbejde 100 % med at drive customer-led produktudvikling i Maersk.

Vil FN’s verdensmål påvirke dit arbejde i 2020 – og i så fald hvordan?

Alle verdensmålene er relevante. Især klimaindsats hvor Maersk har et erklæret mål om at være CO2-neutral i 2050. Personligt synes jeg, optimering og gentænkning af supply chains i forhold til bekæmpelse råvarespild er super-sexet!

Hvis der var en i branchen du skulle give et skulderklap – hvem skulle det være og hvorfor?

Alle de skønne kolleger som har inspireret mig til at genopdage og redefinere mig selv til igen at dedikere al min tid til at arbejde med strategi og research, kreative processer og produktudvikling.