Erfaring

Muggie har haft sin opvækst i den kreative branche. I 1996 blev han Art Director hos Medialog, og i 1998 kom han til Grey Advertising som Senior Art Director. Senere blev han hhv. Senior Designer og Creative Director hos Scandinavian Design Group. I dag varetager Muggie jobbet som Creative Director og partner hos Bold Scandinavia, som han i 2014 var med til at stifte.

Motivation

Muggie Ramadani hører til designfagets elite, og er med sine fremadsynede løsninger skabt til faget. Han kommer med mere end 25 års erfaring fra den kreative bureauscene, og formår at udfordre den traditionelle måde at tænke design på. Det har landet ham et velfortjent omdømme som et af branchens kreative fyrtårne. Muggie skal anerkendes for den passion, han tilfører sit fag, sit designfaglige niveau og sin evne til at forene design og forretning i en helstøbt løsning, som er med til at udfordre status quo og definere fremtidens kreative scene. 2019 har været endnu et år med anerkendelser for Muggie, som ved German Design Awards høstede guld i kategorierne ”Packaging” og ”Typography” og endvidere landede bronze ved Creative Circle Award i kategorien ”Packaging/Non-Food”. Muggie er en selvskreven profil på The M List 2020.

Hvad har været din største professionelle succes i 2019?

Vi havde en ambition om at tage Bold-brandet til udlandet og har haft succes med det. Det er blevet til nogle store projekter i Asien. På nordisk plan har Bold Scandinavia vundet nogle ret store internationale kunder. I NoA-regi er vi blevet bedre til at samarbejde på kryds og tværs af de forskellige bureauer og udnytte hinandens faglighed.

Hvad ville du gerne have gjort mere af i 2019?

2019 har været et godt år på mange områder. På det professionelle plan er vi lykkedes med at komme i mål med mange af vores ambitioner, som vi søsatte i 2018. På det personlige plan ville jeg gerne have haft lidt mere tid til at ”opgradere” mig selv ved at læse flere bøger, se foredrag og holde gode og inspirerende samtaler med ligesindede.

Hvad bliver din største marketingudfordring i 2020 hvis forudsigelserne om dårligere konjunkturer holder stik?

At skabe relevans til vores kunder. Vi skal blive bedre til at være mere agile og kunne indgå i mere dynamiske konstellationer som ikke nødvendigvis altid ender i en kæmpe designproces. Vi skal blive bedre til at finde nye måder, hvor vi kan rådgive vores kunder til at komme igennem en potentiel lavkonjunktur.

Hvordan forventer du, at din rolle vil forandre sig i 2020?

Min rolle kommer ikke til at være markant anderledes end sidste år. Jeg kommer nok til at være mere fokuseret på at skabe fokus og opmærksomhed omkring Bold og NoA. Vi er også i gang med at transformere kulturen på Bold, og i den forbindelse skal jeg sammen med holdet finde balancen mellem forandring og bevarelse.

Vil FN’s verdensmål påvirke dit arbejde i 2020 – og i så fald hvordan?

De nye mål fra FN kommer ikke til at påvirke vores arbejde radikalt. En af vores grundlæggende filosofier er at skabe langtidsholdbare og ikoniske brands der kan leve i rigtigt mange år. Vi tror ikke på kortsigtede løsninger, der er inspireret af tidens trends – det er ikke en bæredygtigt måde at skabe brands og kræver meget vedligeholdelse.

Hvis der var en i branchen du skulle give et skulderklap – hvem skulle det være og hvorfor?

I stedet for at give et skulderklap til en enkelt person – kan nævne nogle stykker :-), vil jeg gerne give et skulderklap til hele vores hold her på Bold i København. Er meget heldig at arbejde med dygtige, kompromisløse og passionerede kolleger.