Erfaring

Nataschas karriere tog fat i 1998 hos Baan Company, hvor hun indtil 2003 sad ansvarlig for internationale og nordiske marketing- og kommunikationsaktiviteter. Efterfølgende har hun siddet hos hhv. SSA Global, IBM og SAS Institute. I foråret 2019 blev hun Director, Global Program Planning & Customer Marketing hos SimCorp, men sidder i dag som Marketing & Communications Director hos Lemvigh-Müller.

Motivation

Natascha Schøtt er en marketer med dybe rødder i tech-branchen. Hun evner at kombinere marketing med dataværktøjer, og disse, sammen med hendes stærke ledelsesevner, er den perfekte opskrift på succesfulde resultater. Det har gennem årerne vundet hende stor respekt og anerkendelse – både blandt kolleger og i branchen. Tidligere har hun spillet en hovedrolle i at sætte mere datadrevet kampagneudvikling og eksekvering på dagsordenen hos SAS Institute, og skal nu vise sin flair hos Lemvigh-Müller. Dette som en central spiller i at drive digital transformation for hele virksomhedens tilgang til markedet med ambitionen om at blive teknologisk frontrunner med branchens fortrukne digitale, kundevendte platforme. En udfordrende, men bestemt ikke umulig opgave for Natascha. Tillykke med både den nye stilling og pladsen på The M List 2020.

Hvad har været din største professionelle succes i 2019?

Det har været stort at opleve, at det stærke fundament for datadrevet kampagneudvikling og eksekvering, som vi de senere år har udviklet i SAS Institute, fortsat vokser og leverer stærke resultater. Specielt en super flot og velfortjent case nominering til “Advertising Effectiveness Award”.

Hvad ville du gerne have gjort mere af i 2019?

2019 har for mig været et lidt atypisk år med nye udfordringer og muligheder, så skulle jeg have gjort noget anderledes, ville det have været et endnu større fokus på netværk og inspiration fra andre dygtige kolleger i branchen.

Hvad bliver din største marketingudfordring i 2020 hvis forudsigelserne om dårligere konjunkturer holder stik?

At skabe et stærkt fundament for videreudvikling af Lemvigh-Müllers brand, strategi og organisation. At gøre os endnu skarpere digitalt, kommunikativt og samtidig sikre kunderne en ensartet og værdifuld oplevelse på tværs af alle kanaler.

Hvordan forventer du, at din rolle vil forandre sig i 2020?

Jeg er landet i en nyetableret rolle for ganske nylig, hvor jeg forventer, at den største forandring vil være et voksende ansvar for digitalisering af forretningen og strategiske forretningsinitiativer.

Vil FN’s verdensmål påvirke dit arbejde i 2020 – og i så fald hvordan?

Hos Lemvigh-Müller står det højt på agendaen, og det vil være et strategisk fokusområde som vi arbejder dedikeret med i 2020. Det er en vigtig prioritet at arbejde strategisk med bæredygtige løsninger såvel som ansvarlig fremtidssikring af virksomheden, og ikke mindst at kunne være med til at løse nogen af verdens største udfordringer.

Hvis der var en i branchen du skulle give et skulderklap – hvem skulle det være og hvorfor?

Der er mange, der fortjener et skulderklap! Det skal gå til alle de dygtige mennesker og kolleger, som forstår at drive succesfuld transformation og digitalisering med kunden og medarbejdere i centrum.