Erfaring

Nicholai grundlagde i 1999 det digitale bureau No Zebra med studievennen Jesper Holm Joensen. Han har siden siddet på posten som CEO for bureauet. Han er derudover bestyrelsesmedlem og medejer af iPaper.

Motivation

Det går godt for Nicholai Hindrichsen og det digitale webbureau No Zebra. Med titlen som CEO og dermed bureauets stærke frontperson kan en stor del af æren tilskrives Nicholai, der med sin fremsynethed og strategiske satsninger har drevet bureauet frem som et af de bedste herhjemme inden
for e-commerce. Gennem faglig specialisering og høj eksekveringsevne sikrer han, at No Zebra igen præsterer, og resultaterne stråler i positiv retning. Det ses yderligere ved tilstrømningen af en lang række nye kunder, ekspansion til hovedstadsområdet og en eksklusiv aftale med det internationale The Optimization Academy. Nicholais kommercielle forståelse for det digitale bringer i dag ikke bare løsninger, men også unikke vækstforløb af høj international klasse for kunderne. Nicholai står stærkt på The M List 2020.
 

Hvad har været din største professionelle succes i 2019?

At vi for 3. år i træk har afholdt vores digitale konference, eCommerce Power Day, med stærke speakere, besøgstal og ratings. #eComPowerDay er blevet en af de allerstærkeste konferencetilbud til ecommerce og marketing managers i Danmark. Fejringen af No Zebras 20 års jubilæum har også været en stor og speciel milepæl!

Hvad ville du gerne have gjort mere af i 2019?

Jeg ville ønske, jeg havde viet mere markedsføringsmæssig opmærksomhed til vores afdeling i København. Her sidder nogle rigtig dygtige folk, som fortjener lige så meget opmærksomhed, som dem der sidder på hovedkontoret i Aarhus. Her sidder en kæmpe kapacitet, som vores kunder fortjener at kende meget mere til.

Hvad bliver din største marketingudfordring i 2020 hvis forudsigelserne om dårligere konjunkturer holder stik?

At være på forkant og ramme markedsføringen individuelt frem for massen. Jeg tror på, at den individuelle sparring og service kommer i højsædet i de kommende år. Der er et højt fagligt niveau blandt kolleger, men få deler viden i det omfang No Zebra gør, og det vil give os en fordel i markedet.

Hvordan forventer du, at din rolle vil forandre sig i 2020?

Der skal mere fokus på personale og ledelse det kommende år. Rollen vil i højere grad fokusere på ledelse end tidligere. Når vi vækster virksomheden, op- står der løbende ændrede behov i forhold til ledelse, men også nye muligheder for at give ansvar fra sig. Ser frem til et spændende år med flere forandringer.

Vil FN’s verdensmål påvirke dit arbejde i 2020 – og i så fald hvordan?

Vi har aktivt ansøgt om at komme med i et projekt med fokus på cirkulær økonomi og bæredygtighed. Vi arbejder løbende med klimavenlige forbedringer, retten til uddannelse, hjælper til med at skole praktikanter og graduates osv. I 2020 sætter vi endnu mere fokus på, at vi alle har et ansvar overfor miljøet.

Hvis der var en i branchen du skulle give et skulderklap – hvem skulle det være og hvorfor?

Jeg ville give den til Jesper Holm Joensen min partner gennem 20 år på No Zebra – et stort skulderklap. Han er fokuseret på at skabe langsigtede resultater og på at skabe en langsigtet konkurrencemæssig fordel for No Zebra. Og så er han en god og hyggelig fyr på samme tid.