Erfaring

I 2005 startede Nicolas som Junior Art Director hos Nørgaard Mikkelsen, og i 2010 fik han titlen som Digital Art Director. Samme år var han medstifter af det digitale bureau Shape, hvor han lige siden har siddet som Chief Design Officer.

Motivation

Nicolas Linde er en ny og spændende bureauprofil på dette års The M List, og dette på baggrund af hans stærke digitale og strategiske succeser hos det fremadstormende digitale bureau, Shape. De seneste år har bureauet i den grad sat damp under kedlerne med en stigende medarbejderstab, markedsekspansion og international anerkendelse. Med Nicolas i front kunne Shape i sommer tage Danske Spil i hånden og for andet år i træk træde op på podiet ved betting-branchens globale award: EGR Marketing & Innovation Awards. Og med sig tog de prisen ”Best Native App” for deres samarbejde om Oddset-app’en. Endnu et stærkt bevis på Nicolas’ solide, tekniske håndværk og flair for digitalt design. Nicolas forstår at bane vejen frem i et marked underlagt forandring og store udviklingsbudgetter, og er landet direkte på The M List 2020.

Hvad har været din største professionelle succes i 2019?

At det på et år er lykkedes os at stifte en helt ny og overskudsgivende forretningsvertikal, som udspringer fra et af vores konsulentprojekter. Siden årsskiftet har medarbejderantallet i den nye afdeling passeret 40, og vi er lykkedes med at lancere vores tjeneste i både Syd -og Nordamerika.

Hvad ville du gerne have gjort mere af i 2019?

2019 har været et transformativt år for Shape, og i den forbindelse har vi haft fokus på at finde balancen mellem forandring og bevarelse. Derfor har jeg heller ikke haft samme mulighed for at tage udførende del i helt så mange af vores kundeprojekter, som tidligere år.

Hvad bliver din største marketingudfordring i 2020 hvis forudsigelserne om dårligere konjunkturer holder stik?

Vores fokus har alle dage været at skabe produkter og løsninger, som bidrager positivt til top og-bundlinjen for vores kunder. Hvis den økonomiske udvikling bliver nedadgående, er det selvsagt endnu vigtigere for kunderne, at deres investering i os kommer tilbage flerfold.

Hvordan forventer du, at din rolle vil forandre sig i 2020?

Ikke ret meget. Men forhåbentlig til det bedre.

Vil FN’s verdensmål påvirke dit arbejde i 2020 – og i så fald hvordan?

FN vil nok ikke have en større mærkbar effekt på dagligdagen, men vi oplever at vores kunder har et stadigt større fokus på at fremme inklusiv og bæredygtig industrialisering gennem innovation. Det præger selvsagt de produkter og løsninger, som vi udtænker og bygger med dem.

Hvis der var en i branchen du skulle give et skulderklap – hvem skulle det være og hvorfor?

Det ville jeg give til alle de, som udviser ydmyghed for faget, uanset hvor mange priser man har vundet. Midt i al branchens nonsens er de som lykkes med at skabe oplevelser, løsninger og produkter af reel værdi en lise.