Erfaring

Pelle startede sin karriere i 2001 hos In2media i stillingen som Art Director og senere som kreativ direktør, og efter en årrække rykkede han til hhv. B-Reel og Bacon. Efterfølgende har han vist sin iværksætterånd, først med I Am Pelle i 2008 og senere med grundlæggelsen af Spring/Summer i 2011, hvor han stadig sidder.

Motivation

Pelle Martin har sans for detaljen og holder tungen lige i munden, når han med sin kreative begavelse kombinerer idéer og digitale funktioner med skarpt strategisk design. En evne, der anerkendes af kunder, ved awards og med endnu en plads på The M List. Pelle forstår at omfavne alle sider af det detaljerede digitale univers og står på magisk vis tilbage med et produkt, der går op i en højere enhed. Det har ikke blot udviklet Spring/Summer kreativt, men også økonomisk. De seneste år har bureauet forvandlet røde tal på bundlinjen til millionoverskud og styrket deres strategi- og UX-ydelser uden at gå på kompromis i eksekveringen af brugeroplevelser. Det har igen kåret Spring/Summer som årets digitale designbureau ved Creative Circle og øget interessen fra globale kunder. Pelle er fortsat en af branchens dygtigste kreative direktører!

Hvad har været din største professionelle succes i 2019?

Spring/Summer er nu en meget sund forretning, og vi har formået at overstige de mål, vi har sat omkring længere relationer med vores kunder. Vi har på nuværende tidspunkt solgt 80 % af vores 2020 årsbudget, hvilket giver os en del muligheder i det nye år.

Hvad ville du gerne have gjort mere af i 2019?

Vi skal være bedre til at tage egen medicin og bruge markedsføring mere til at ramme nye kunder. Vi venter på, at telefonen ringer, og det gør den heldigvis.

Hvad bliver din største marketingudfordring i 2020 hvis forudsigelserne om dårligere konjunkturer holder stik?

Vi er ikke normalt så udsatte i konjunkturudsving – vi leverer en ydelse, som er så forretningskritisk, at den ikke kan undværes.

Hvordan forventer du, at din rolle vil forandre sig i 2020?

Spring/Summer går ind i en ny tid med ny ledelse og nye ildsjæle. Vi har linet en masse arbejde op, og det giver os mulighed for at tilpasse vores palette og stille os endnu bedre. Min rolle kommer til at handle meget om at bibeholde vores kultur og høje ambitioner.

Vil FN’s verdensmål påvirke dit arbejde i 2020 – og i så fald hvordan?

Det er allerede noget, vi arbejder med for vores kunder, og det regner jeg med, at vi kommer til at gøre i større og større grad. Vores eget arbejde sætter et meget lille aftryk, og der er ikke meget, vi kan justere på den front.

Hvis der var en i branchen du skulle give et skulderklap – hvem skulle det være og hvorfor?