Erfaring

I 2004 startede Per som Account Manager hos MediaCom hvor han de følgende godt seks år arbejdede sig støt op ad den interne karrierestige. Han skiftede derefter til Carat, hvor han senest sad som direktør. I 2014 startede han hos momondo, og sidder i dag som VP, EMEA Marketing hos KAYAK.

Motivation

I sin tid hos momondo/KAYAK har Per Christiansen skabt ualmindelige flotte resultater og høstet international anerkendelse for sit arbejde. Dette har i 2019 landet ham en forfremmelse, og han sidder nu med ansvaret for de samlede marketinginitiativer og medieindkøb for KAYAK’s fulde portefølje af rejsebrands i EMEA. Gennem sin forbrugerorienterede marketingtilgang skaber Per innovative løsninger til verdens mange rejsende og har derigennem bidraget stort til KAYAK’s vækstmål og forstærket deres position og bruttofortjeneste på et ellers presset marked. Per besidder respektfulde professionelle og personlige meritter, og skal hyldes for sine stærke marketingevner. Han er derfor for fjerde gang at finde på The M List og er samtidig en stærk kandidat på bruttofeltet til Årets CMO 2020.

Hvad har været din største professionelle succes i 2019?

At vi nu er ét samlet EMEA Marketing team med ansvaret for udviklingen i Europa på tværs af vores portefølje af rejsebrands (KAYAK, momondo, Cheapflights, Swoodoo, Checkfelix), der kan levere kampagner såsom “The World Piece” for momondo. Vi er stolte af vores fortsatte evne til at kombinere en stærk forretning med det visionsdrevne.

Hvad ville du gerne have gjort mere af i 2019?

Når man ser tilbage på et år, kan man altid finde ting, man ville have gjort anderledes eller slet ikke fik gjort. Sådan har det også været i 2019, men i det store hele er vi lykkes med vores ønsker til året.

Hvad bliver din største marketingudfordring i 2020 hvis forudsigelserne om dårligere konjunkturer holder stik?

2019 har været et særdeles hårdt år for rejsebranchen. Der har været en vigende rejselyst og flere konkurser. Vi står godt rustet skulle disse vanskelige tider fortsætte i 2020. Vi har optimeret vores marketingstrategier og vækstmodeller. Og vi har altid en meget nøje styring af vores marketinginvesteringer og deres effekt på indtjeningen.

Hvordan forventer du, at din rolle vil forandre sig i 2020?

Min rolle er i konstant udvikling, og med EMEA marketing samlet i ét team, bliver min rolle i højere grad at samle os om de fælles mål for regionen og binde EMEA marketing endnu bedre sammen med resten af den globale organisation.

Vil FN’s verdensmål påvirke dit arbejde i 2020 – og i så fald hvordan?

Vi tror på vigtigheden af at rejse og møde andre mennesker og kulturer med omtanke og respekt for den omkringliggende verden, vi lever i. Derfor arbejder vi videre med vores purpose-drevne tilgang til marketing, et purpose der handler om at åbne verden og nedbryde barrierer mellem mennesker.

Hvis der var en i branchen du skulle give et skulderklap – hvem skulle det være og hvorfor?

Jeg vil gerne give et kæmpe skulderklap til mit team og alle hos KAYAK, der har været med til at slå endnu et slag for en åben og tolerant verden ved lanceringen af The World Piece. Historien om hvordan mennesker fra hele verden står op for fred, åbenhed og tolerance ved at blive forbundet på tværs af kulturer med en “single-line” tattoo.