Erfaring

Per startede karrieren hos Apple UC som Marketing Manager og rykkede derefter til en tilsvarende stilling hos DanaData. I 2000 blev han ansat som Sales Director hos TDC, hvor han senere blev forfremmet til direktør. I 2006 rykkede han til De Gule Sider, men siden 2007 har han siddet som direktør hos Novicell. Herudover har han en række bestyrelsesposter.

Motivation

Per Kirchner er manden bag Novicells fortsatte succesrejse og transformation fra traditionelt reklamebureau til et af de stærkeste digitale bureauer herhjemme. Bureauet har vækst på toppen og opnår fine tal på bundlinjen, og har inden for det seneste år vundet spændende nye kunder, som bl.a. tæller Pilgrim. Det er ambitiøse opkøb, øget fokus på internationalisering og organisk vækst, der de seneste år har boostet både bureauets kendskab og omsætning. Succes som i høj grad kan tilskrives Per, hans solide forretningssans og flair for nyskabende digitale strategier. Per er et stærkt eksempel på en profil, der forstår digitaliseringens udvikling og muligheder, og som tilmed formår at bruge den som katalysator for vækst og nye strategiske forretningsmodeller. Per’s navn står derfor igen i år skarpt på The M List.

Hvad har været din største professionelle succes i 2019?

Voldsom vækst i afdelingen i London.

Hvad ville du gerne have gjort mere af i 2019?

Skudt flere fisk med harpun. Repareret mere på min gamle MG.

Hvad bliver din største marketingudfordring i 2020 hvis forudsigelserne om dårligere konjunkturer holder stik?

7-9-13 har vi ikke marketingudfordringer.

Hvordan forventer du, at din rolle vil forandre sig i 2020?

Ingen ændring.

Vil FN’s verdensmål påvirke dit arbejde i 2020 – og i så fald hvordan?

Njaeee – det tror jeg ikke. Vi vil nok kommunikere vores indsatser på disse områder mere.

Hvis der var en i branchen du skulle give et skulderklap – hvem skulle det være og hvorfor?

Roar fra Creuna – fordi han vil følges med mig ud at se “de Hviee”.